Köpa hinder ?! :)

Pearlow

Trådstartare
Vore kul om ni kunde ge tips var man kan beställa dom billigaste hindrerna lr dom lättaste att bygga sj :angel: ..

För te.x jag har ingen ridbana och inget tillgång till hinder förutom på tävling och när jag tränar för tränare ..

Kan ju bygga upp ett hinder på 2 hinkar och en sopkvast men hästarna brukar inte bry sig om kvasten så man måst he på granris bl.a och sen så blir det hinder högst 40cm och sj tävlar jag på 1m och tränar på ca 1.10 :P

Så ge tips om det jag sa + att vad man kan använda till hindermaterial förutom brädor .. :)

Mvh // emma

Sv: Köpa hinder ?! :)

Men om du tävlar 1 meter så mst du juh ha hinder??:p åk te ridhus en gång i veckan :D

Haha :) Och hur dyrt blir int det ? Och det e inte såå nära ! :b Haha jadå ! Jag vet ! ;)

Men om du tävlar så mst du väl ha en tränare och tränaren finns i ridhuset :D:D

Annars så finns det kanske en paddock i närheten som du kan låna :)

Bygg murar av kartonger och ha sånnadär pallar som hinderstöd det finns juh massor med grejer du kan använda :)

Är också nyfiken på tips om var man köper hinder..?

Ibland kan man ju hitta någon annons på typ blocket där någon säljer en hinderpark. Vi byggde själva förut av stolp som du har till hagen, man gör en fot till dem så de står stadigt och spikar fast små träklosar på sidan att lägga bomarna på... Bomar går ju att göra av björksly/aspsly.. är lite tanigare än riktiga bomar, men längre än sopkvasten ;) Man kan ju ta lite tjockare sly...

Skrattade lite åt din beskrivning av hinder med hinkar och sopkvast, har byggt just så själv också! Till löshoppning.. 1 hink uppochned på marken och en annan som står på den.... och så björksly tvärsöver!Hästarna lyfter på benen sen för det rasar lätt ;) hi hi....
Tunnor kan man använda som hinderstöd också.... och du kan säkert hoppa över en..... konor kan man hoppa över också...

Fler idéer?? :D

Bildäck är jättebra att ha som hinderstöd, och man kan bygga upp dom nästan hur högt som helst.
Bommar finns relativt billigt att köpa på nåt ställe där man kan köpa virke, sedan kan man måla dom själva som man vill ha dom.

gå in på hastnet.se , ta fliken ridsport, välj hinder och där får du massa tillverkare och försäljare, om du är intresserad av riktiga hinder, men sådana man gör hemma är bra miljöträning....haha

Men om du tävlar så mst du väl ha en tränare och tränaren finns i ridhuset :D:D

Annars så finns det kanske en paddock i närheten som du kan låna :)

Bygg murar av kartonger och ha sånnadär pallar som hinderstöd det finns juh massor med grejer du kan använda :)

Mjo det är dom ggr jag hoppar osv. , nae .. Anläggningsavgift :/Smart :)

Är också nyfiken på tips om var man köper hinder..?

Ibland kan man ju hitta någon annons på typ blocket där någon säljer en hinderpark. Vi byggde själva förut av stolp som du har till hagen, man gör en fot till dem så de står stadigt och spikar fast små träklosar på sidan att lägga bomarna på... Bomar går ju att göra av björksly/aspsly.. är lite tanigare än riktiga bomar, men längre än sopkvasten ;) Man kan ju ta lite tjockare sly...

Skrattade lite åt din beskrivning av hinder med hinkar och sopkvast, har byggt just så själv också! Till löshoppning.. 1 hink uppochned på marken och en annan som står på den.... och så björksly tvärsöver!Hästarna lyfter på benen sen för det rasar lätt ;) hi hi....
Tunnor kan man använda som hinderstöd också.... och du kan säkert hoppa över en..... konor kan man hoppa över också...

Fler idéer?? :D
Haha smart ;P Jadå ! På förra stallet där jag hade henne uthyrd hade vi tunnor och bommar och dom gick jätte bra att hoppa det var kul att ställa dom på rad (då dom låg liggande) det var ett brett hinder på ca 65-70cm ! :) Smart det där med sly :)

Haha :) Och hur dyrt blir int det ? Och det e inte såå nära ! :b Haha jadå ! Jag vet ! ;)

Men är det inte värt det då? :)

Annars kan man ju köpa "plastdukar" på typ rusta och lägga under hindrena som vattenmatta eller på hindrena. Sen går det att hitta lite allt möjligt att göra "titthinder" av t ex. hinkar, krukor, koner etc. Bommar finns i skogen om man är händig :angel: . Hinderstöd t ex. tunnor, egenbyggen etc.

Bara fantasin sätter gränser. Dock tycker jag det låter som ett bättre alternativ och pallra sig iväg till ridhuset :banana: :p

Jag skulle också vilja köpa riktiga hinder att ha hemma. :love: Hittills har ja alltid åkt till ridklubben och tränat, men ja ska få en paddock nästa år och då ska jag minsann köpa riktiga bommar och hinderstöd också.:bump:

Jag har också byggt mycket hinder =)
Det är skoj när man är klar. Här är lite ideer :)
Man kan ta dom små äppelådorna och måla själv så blir de en mur=) Om du går ut i skogen så kan du hitta bra bommar... Sen kan du sätta nästan allt under en bom, tunnor, koner, hinkar, bildäck, blommar ja allt =)!! Lycka till!:)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
Hoppning Kan man bli obrydd/orädd att hoppa om man tidigare funnit visst obehag/rädsla? Alltså kan man träna så pass mycket, hoppa så pass mycket...
Svar
13
· Visningar
1 978
Senast: Emsan
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·
F
Träning Jag har nog bestämt mig nu. Att efter jul ska jag nog ta och hitta ett ardenner föl och satsa på. Vi alla blir ju äldre, så min...
2
Svar
22
· Visningar
4 430
Senast: neferra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30