Köpa hel jalapeno

anhe

Trådstartare
Just nu är de färska jalapenosarna antingen obefintliga, eller väldigt dåliga. Finns det hel jalapeno att köpa på burk? Har bara sett den skivad.

Finns det pepparfrukt som är väldigt snarlik jalapeno?
 
Sv: Köpa hel jalapeno

Finns på frukt och grönt avdelningen, färska och "inplastade". Både olika pepparfrukter, habanero, jalapeno osv. Sen är det ju olika hur sortimentet ser ut i varje butik såklart.

Eller är det dessa du syftar på när du skriver att de inte finns/är dåliga?
 
Senast ändrad:
Sv: Köpa hel jalapeno

Jo, jag vet att de finns på frukt och grönsaksavdelningen, men de är inte trevliga just nu, inte i min butik i alla fall.
 
Sv: Köpa hel jalapeno

På vår Hemköp smakar chilifrukterna/jalapeñosarna bara paprika med lite sting i just nu. I grönsakshandeln som ligger mittemot däremot, och som ägs av araber - som, om man får vara "positivt fördomsfull", brukar vara ruskigt bra på just kryddor och frukt - är chilifrukterna små och har styrkan de ska ha. Billigare är det också. Så mitt tips är att leta upp en grönsakshandel istället för att handla på vanlig matbutik, då är chansen större att du får bra grejer.
 
Sv: Köpa hel jalapeno

Dom i lösvikt har för tillfälligt inte lika hög kvalitet som de inplastade, vet inte varför faktiskt men varit så senaste tiden.
Så om du tex besöker ica så borde de ha jalapenos i små "plastpåsar" :idea:
 
Sv: Köpa hel jalapeno

Dom i lösvikt har för tillfälligt inte lika hög kvalitet som de inplastade, vet inte varför faktiskt men varit så senaste tiden.
Så om du tex besöker ica så borde de ha jalapenos i små "plastpåsar" :idea:

Det var just såna i påse jag har tittat på, små, förpackade två och två och dessutom lurviga (=fulla av mögel), dessa ville de ha 25kr per förpackning för....
 

Liknande trådar

Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 662
Senast: monster1
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 920
Senast: Sirap
·
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
337
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp