Köpa häst utan ägarbyte?

Sv: Köpa häst utan ägarbyte?

Tror inte att det händer något alls då men de flesta som säljer ett fullblod gör ägarbyteanmälan eftersom det medför böter om den inte inkommer inom en månad

Ägarbeviset är ditt köpekontrakt och inte reghandlingar. Den enda ras vad jag vet där man måste anmäla ett ägarbyte är fullblod när det gäller halvblod så finns det inget tvång att anmäla det till dem

Tack så jättemycket för ditt svar :)

Ansöker om det hos registerförande förening som sen annonserar i t ex Ridsport. Man får oftast förklara varför och så får man skicka med bevis på att man faktiskt äger hästen. Som kvitto och/eller köpekontrakt.

Men varför ska man göra det? Är det inte enklare att föreningen skriver ut ett ägarbevis?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 037
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 116
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka