percival
Trådstartare
Jag har länge varit ute efter rätt häst men inte funnit det jag sökt men så va jag och provred en valack e.Bernstein häromdagen och fastnade totalt för denna häst. Tyvärr så visar det sig att hästen i fråga är T-märkt pga spatt för över två år sedan. Han är 10 år gammal och har tränat ganska hårt i hoppning. Han är nu "frisk" och har inte haft några som helst problem av spatten. Han är kontuernerligt riden i både dressyr och skogen. Ägaren anser att han egentligen aldrig ens behövdes bli t-märkt pga okunnighet.
Hästen har spatt i mellersta glidleden v.b.
Jag vet att det är väldigt dumt att köpa en skadad häst men vad gör man när man fastnar så här för en häst? Ägaren tror inte att han kommer att få några framtida problem men som sagt en gång spatthäst alltid spatthäst.
Om köp skulle bli aktuellt så får jag "öppet köp".. dvs prova ett par månader för att se hur allt funkar.
Hur skulle ni tänka och resonera i denna fråga?
Tacksam för råd..
//från en som varken vet ut eller in..
Hästen har spatt i mellersta glidleden v.b.
Jag vet att det är väldigt dumt att köpa en skadad häst men vad gör man när man fastnar så här för en häst? Ägaren tror inte att han kommer att få några framtida problem men som sagt en gång spatthäst alltid spatthäst.
Om köp skulle bli aktuellt så får jag "öppet köp".. dvs prova ett par månader för att se hur allt funkar.
Hur skulle ni tänka och resonera i denna fråga?
Tacksam för råd..
//från en som varken vet ut eller in..