Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har försökt googla, men hittar inte att det ska vara någon nackdel att hästen har detta så länge den ej är besvärad. Hörde dock av en bekant att det kan bli ett problem om man skulle önska tävla med hästen, är detta något någon har erfarenhet om?
Precis! Det var min tanke också. Förstod inte riktigt heller varför det skulle kunna vara ett problem. Hittade heller ingenting om det då jag försökt söka på det.Varför skulle det vara ett problem att tävla? Sett det på flera hästar på tävling.
Skönhetsfel skulle jag säga, och en häst som har lite ömma öron.
Vissa försvinner det på och vissa har det livet ut. Vissa säger att det smittar men ingen av de hästar i samma stall har jag någonsin hört att fler har fått utan det är alltid bara en som har och hur det skulle smitta på tävling är för mig obegripligt om någon påstått det...Precis! Det var min tanke också. Förstod inte riktigt heller varför det skulle kunna vara ett problem. Hittade heller ingenting om det då jag försökt söka på det.
Har haft en egen med det och en väninnas häst har det. Båda har haft fruktansvärda smärtor när knotten varit där. Min väninnas har svåra smärtor utöver det, hela tiden. Så skydda gärna med flughuvor med öron. Det är svårt att få bort, det där medlet som man kan använda har inte funkat, hur bra än forskningen visade sig. Och en behandling är dyr. Flera tusen.
Min häst hade det när jag köpte honom och hade då inga besvär, utan det blossade upp med knotten. Min väninnas häst hade det också vid köp. Vet inte hur hästen hade det innan. Inga besvär sas det, men vem vet? Jag vet bara att de var riktigt svåra att tränsa, hade väldigt ont och visade besvär vid ridning.
Jag hade Aldrig köpt en häst med detta i öronen igen. Aldrig. Never.
Har hittat mig en otroligt fin unghäst 4år, som dock har aureal plaque's i öronen.
Hästen lider ej av det, kunde röra ordentligt på öronen utan reaktion. Så då till min fråga.
Finns det några nackdelar att köpa denna häst? Eller ska det ses som ett "skönhetsfel"?
Vissa försvinner det på och vissa har det livet ut. Vissa säger att det smittar men ingen av de hästar i samma stall har jag någonsin hört att fler har fått utan det är alltid bara en som har och hur det skulle smitta på tävling är för mig obegripligt om någon påstått det...
Jag blev nyfiken och hittade detta https://stud.epsilon.slu.se/7968/7/borglund_a_150529.pdfHar hittat mig en otroligt fin unghäst 4år, som dock har aureal plaque's i öronen.
Hästen lider ej av det, kunde röra ordentligt på öronen utan reaktion. Så då till min fråga.
Finns det några nackdelar att köpa denna häst? Eller ska det ses som ett "skönhetsfel"?