köpa häst, försäkring! hjälp

M

mctucker

jag ska köpa en kallblodstravare född 98. han är bes ua idag den 14 april. jag ska använda honom till vanlig promenadridning. jag vill ha en försäkring som täcker de mesta inom veterinärvård. Liv och användbarhet behöver inte vara så högt samma som inköpspriset som är 20,000 sen kan man ev höja. vilket bolag rekomenderar ni och vad är självrisken m,m. är ej så bra på de där med försäkringar :confused: tacksam för alla svar :banana:

Sv: köpa häst, försäkring! hjälp

Vi har haft både Sveland och Agria, har inte haft något krångel med något av bolagen.
Just nu har jag Agria till shettisen, med låg självrisk, ingen rörlig alls, och har livvärdet lågt. (4000, inköpspris 10 000)
Det passar mig bäst i dagsläget.

Ring och hör dig för så får du nog ganska snabbt fram vilket bolag som passar dina önskemål bäst.

Sedan kan det vara ganska svårt att höja livvärdet på hästen över inköpspriset, beroende på hur högt du vill ha det.

liv värdet nehöver inte höjas de är ändå vet vård som är den viktigaste tycker jag. tack för svaret :bow:

Agria, och troligen flera av försäkringsbolagen, sätter alltid reservationer mot hältor när det gäller travhästar. Oavsett om de gått på travet eller ej.
Du kan komma undan reservationerna om hästen gör ett godkänt böj- och longerprov. Detta är att rekommendera.

Immer

Vi har haft både Sveland och Agria, har inte haft något krångel med något av bolagen.
Just nu har jag Agria till shettisen, med låg självrisk, ingen rörlig alls, och har livvärdet lågt. (4000, inköpspris 10 000)
Det passar mig bäst i dagsläget.

Ring och hör dig för så får du nog ganska snabbt fram vilket bolag som passar dina önskemål bäst.

Sedan kan det vara ganska svårt att höja livvärdet på hästen över inköpspriset, beroende på hur högt du vill ha det.

Om hästen är vet bes ua kan du få in den i IF utan reservationer (om den ej har det tidigare förstås).

If har fast självrisk, och veterinär extra är vet vård 100 000kr, täcker bla vet resor, mediciner, djurambulans, massör o kiroprakter om vet ordinerat detta. mm.

Ring och hör, så får du veta eller gå in på deras hemsida www.if.se

den är besiktad idag med böjprov o longering av vet ua. jo jag har hört att travare annars brukar ha reservationer för hältor. tack för svaret:bow:

de låter ju bra måste ringa o höra med dom =)

den är besiktad idag med böjprov o longering av vet ua. jo jag har hört att travare annars brukar ha reservationer för hältor. tack för svaret:bow:

Då bör det räcka med veterinärintyget för att slippa reservationer.
Mina kallblodstravare är försäkrade utan reservationer i Agria, Agria bas veterinärvård (120 000) med Plus (dvs att mediciner mm ingår). 16-åriga stoet har 25 000 i livförsäkring och årspremien är 3023 kronor. 5-åriga stoet har 10 000 i liv och en årspremie på 1800 kronor. Än så länge har jag fast självrisk, men nästa gång det blir dags att betala årsräkningen blir det 20% eftersom man inte erbjuder fast självrisk längre.

Immer

Liknande trådar

Hästmänniskan Har precis köpt en 2,5 åring (halvblod, valack) som såklart ska försäkras. Uppfödaren har den försäkrad i Agria katastrof och den...
Svar
13
· Visningar
1 805
Senast: Piranesi
·
L
Ekonomi & Juridik Hej! För tre månader sedan sålde jag en häst (varmblodstravare, 11år) som jag haft i 2, 5 år. När jag köpte hästen besiktigade jag...
Svar
6
· Visningar
3 113
Senast: Lisa_S
·
J
Hästmänniskan I dag hade jag bestämt mig för att gå igenom alla mina djurförsäkringar noga eftersom bolagen ändrar villkor och premier hit och dit så...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 999
Senast: Sockertoppen
·
Hästvård denna försäkringsdjungel... har ena hästen i folksam,och jag kan ej byta bolag eller höja försäkringen på henne,för hon är över 16...
Svar
12
· Visningar
983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka