Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det håller jag med om . Däremot som i TS fall så utifrån original inlägget med en felfri häst för x pris och sen tillägget om fyndet och hästens nivå i sig så finns det alla skäl att utifrån det pruta på priset rejält och Ffa konsultera den egna vetten .
Tro mig, jag har definitivt inte betalt för mycket för den hästen, snarare tvärtom. Det är dock ingen medelhäst, inte heller den typen utav häst som man hittar via annons. Där av priset.
Men som sagt, det behöver inte vara en hysteri gällande lös benbit. Poängen är att hästar kan mycket väl hålla och bli riktigt fina ridhästar trots lös benbit.
Den kan väl vara för dyr ändå? Spelar väl ingen roll om hästen hittas på annons eller ej? Skulle nog tänka mig att du hade tyckt att unghästen för nästan en mille med lös benbit varit för dyr.. den är inte heller köpt på annons.
Ja klart hästar kan hålla och bli fina ridhästar trots lös benbit.. det vanligaste är dock att man plockar ut dom innan det blir försent (som på din då). Ska dom prestera på högre nivå blir påfrestningen på leden större och då brukar dom flesta hästar känna av biten på ett eller annat sätt. Så nej jag hade definitivt inte betalat 90 tusen för en 11 åring som hoppat LC och gått La dressyr.. aldrig i livet.
Bortsett från detta måste du väl ändå hålla med om att Ocd skräcken är väldigt svensk i sig ?
Jag hller inte alls med om att det är köparens marknad på ALLA typer av hästar. På exakt den typen som TS nämner finns inte alls hur många som helst. Däremot unga outbildade hästar vfinns det gott om
Men skojar du? Marknaden svämmar över av dessa hästar.. Var sjutton tittar du någonstans?
Bros kanske lite på om man tittar på hopphäst eller dressyr. Kan hålla med Crikus. Det är inte köparens marknad inte inom dressyr, i sådana fall är det ibland föl och unghästar.
Men allroundhästar i lägre klasser finns det alltid gott om.
Men skojar du? Marknaden svämmar över av dessa hästar.. Var sjutton tittar du någonstans?
Ja varför inte avliva den direkt. knall fall
Isåfall skulle inte min egen varit i livet.....
Men tur hade väl jag, då benbitarna blev bortplockade innan hästen var 4.
TS bad om andras åsikter. och jag delade med mig av min utan att klanka ner på någon annans åsikt.
Löjligt uttalande om att avliva den knall fall .
.
Hästen har en lös benbit som visades på röntgen redan när förra ägaren köpte honom. Enligt vet inget som påverkad. För övrigt har hästen aldrig varit halt (ägaren haft den sen treårsålder)
Hästen är väldigt sparsamt tävlad kanske därför den är "billig"?
Har ngn vinst och någon placering 1 m hoppning och inga placeringar alls i dressyr, bara godkänd.