Köpa enskilda mineraler

Gwildr

Trådstartare
Jag funderar på var jag kan köpa mineraler en och en. Ingen av de större svenska foderföretagen verkar ha det, med undantag för någon enskild mineral. Om jag ger färdigblandade mineralfoder kommer hela mineralbalansen förstöras. Det är nackdelen med kunskap, allt blir så inveckat (jag har analyserat grovfodret för de flesta mikromineralerna)!

De mineraler jag skulle behöva nu är främst koppar och zink. Mangan verkar ofta också behöva tillsättas men inte till detta grovfodret.

Är det någon som vet var jag kan hitta enskilda mineraler?

Åsa

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 980
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Har för första gången räknat på mikromineraler och konstaterat att jag behöver ge något tillskott. Zink verkar inte så svårt att hitta...
Svar
12
· Visningar
2 182
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag har tagit micromineralanalys för första gången och det verkar vara helt knas mellan de olika mineralerna. Jättehögt Mangan, dåligt...
Svar
11
· Visningar
4 207
Senast: Glimm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka