Liten
Trådstartare
Har beslutat att köpa häst nästa år (börjar nog leta i maj-juni nån gång, sen får vi se - ska provrida så många som möjligt!!). har ett hyfsat jobb, så jag lägger undan det mesta för att spara ihop och ha råd att ha kvar & försörja hästen sen också..men jag kan inte ge såå mycket för en häst, okej.. . mamma har sgat att hon kan lägga till lite, om jag hittar den perfekta (), men det är bäst om jag har råd själv och har kvar ett par tusenlappar, som startkapital elr så... tänkte satsa på dressyr (darav min tråd Köpa dressyrhäst på Dressyrforumet..), men då jag tränar & i vår ska börja tävla min medryttarhäst i distansritt, börjar tankarna gunga åt distanshållet. Okej, ämnet.. Vilken ras tror ni erfarna distansryttare passar mig? Jag vill ha en häst på ca 160-175cm i mankhöjd (inte lägre än 160cm iaf..), bra exetriör (det är väl en fördel? eller?), trevligt temperament men ändå en utmaning (inte hetsigt, men jag vill behöva "jobba".. vill ha ett piggt temperament. men inte superspänt..om ni fattar vad jag menar?).. Ska helst vara lite dressyr och hoppriden, skogsriden (inte ett måste, men ett plus. man sparar ju mycket tid och har fler träningsmöjligheter i så fall..?). Det jag funderat och kikat allvarligast på, är ridtravare (varmblod) och fullblod (XX). Hittat flera för under 10.000kr, rätt prisklass för mig alltså.. Jag är ca 165-168cm lång, har ridit i ca 6-7år mest engelskt (dressyr, hopp och lite fälttävlan). Ridit/tränat distans sen i våras ungefär, om man räknar förra medryttarhästen också..
Senast ändrad: