Köpa böcker på nätet

alazzi

Trådstartare
Skulle beställa några böcker på nätet men det föll på att jag inte har ett kreditkort :-( Finns det någon e-handel som levererar utomlands och som accepterar PayPal?

Finns det något kreditkort som rekommenderas?

Amazon har ju ett eget Visa kort, är det bra?

Senast ändrad:
Skulle beställa några böcker på nätet men det föll på att jag inte har ett kreditkort :-( Finns det någon e-handel som levererar utomlands och som accepterar PayPal?

Finns det något kreditkort som rekommenderas?

Amazon har ju ett eget Visa kort, är det bra?

Måste det vara specifikt kreditkort? Räcker det inte med vanligt Visa eller Mastercard? Isåfall har väl din egen bank det. Känns ju dumt att ansöka om kort med kredit om det inte är nödvändigt. :)

Jag har bara ett betalkort via min bank. Jag bor i Tyskland och här är det inte så vanligt att man har kreditkort. men jag kan kolla om banken har något annat att erbjuda, tänkte inte ens på det faktiskt.

Jag har bara ett betalkort via min bank. Jag bor i Tyskland och här är det inte så vanligt att man har kreditkort. men jag kan kolla om banken har något annat att erbjuda, tänkte inte ens på det faktiskt.

Jaha, jag vet ju inte hur det funkar men jag trodde det var likadant som i Sverige? Jag har Visa på ena banken, och Mastercard på andra. Betalkort, utan kredit. Du borde ju kunna skaffa ett VISA- eller MasterCard betalkort tycker man. :)

Tack för tipset, jodå, min bank har även kreditkort. Fick leta runt lite innan jag hittade info.

Som jag förstått det har vi i Sverige möjlighet att ha till exempel ett Visa-kort utan kredit, så att det fungerar som ett vanligt betalkort. I Tyskland och Finland till viss del har många bara ett betalkort. Sådana kort fungerar inte utomlands och jag vet att i Tyskland för i alla fall något år sedan gick det inte alltid att betala med exempelvis Visa-kort utan jag fick gå till en bankomat först. I Finland har det funnits en variant på Visa som fungerat som svenska Visa-kort i Finland men har inte fungerat alls utomlands.

Liknande trådar

IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 243
Senast: Trasten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 375
Senast: MML
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 439
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 382
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar