Köpa B-ponny

V

viola

Jag skulle vilja få tips på var jag kan köpa en bra B-ponny för körning och ridning. Kikade på radannonserna här på sidan med hittade inget på alla sidorna jag tittade på. Kanske finns det speciella körsidor med annonser?

Sv: Köpa B-ponny

Hastnet.se och blocket.se är vad jag kan rekommendera. Har också letat efter annonssidor med körhästar, men det verkar inte finnas. Jag hittade min på hästnet (visste iofs vem det var sedan innan men...).

Jag vet en bra kör och ridponny till salu. Welsh mountain vallack. Är iväg på inridning nu
Vill du så kan jag PM:a dig namn och tel till ägarna..

Jag vet en bra kör och ridponny till salu. Welsh mountain vallack. Är iväg på inridning nu
Vill du så kan jag PM:a dig namn och tel till ägarna..

Tack för svar men det är inte dags att köpa riktigt än. Vill sondera terrängen lite innan för att se vad som finns och vad som är rimligt att tro man kan hitta. Jag vill köra och min dotter som knappt är 4 år ska kunna rida.....

Tack för svar men det är inte dags att köpa riktigt än. Vill sondera terrängen lite innan för att se vad som finns och vad som är rimligt att tro man kan hitta. Jag vill köra och min dotter som knappt är 4 år ska kunna rida.....

ok då är mina enda tips att hålla koll på blocket och hastnet. ev. kolla vilka uppfödare som regelbundet har med hästar i ridden classes och körklasser. Men då kommer de att kosta pengar för då är det oftast fina avels/utställningshästar. ett alt. är att importera från england där finns många stuterier som är inriktade på bra rid och körponnyer.

gotlandsruss.ifokus.se har en köp-och-sälj del där en del fina russ säljs. Även ponnytrav.ifokus.se och ponnytravet.com har annonser om en f.d. ponnytravare är ett alternativ. De är ju ofta mycket körda iaf och vana vid att se mycket.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
618
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18