Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stammen såklart och vad mamman har gjort. Sen tittar jag på stoets egna prestation.Vad kollar ni främst på när ni köper ett avelsto?
Ska och kolla på ett till helgen och skulle vilja veta om det är något andra kollar på som jag själv inte tänker på just nu. Stoet jag ska kolla på är inte ridbart. Tacksam för tips
Stammen såklart och vad mamman har gjort. Sen tittar jag på stoets egna prestation.
Viktigt att hon inte har någon defekt som nedärvs. Korrekt i ben och typ.
Stam,röntgen,meriter och att hon är fertil,annars spelar det ingen roll hur bra stam o hur höga meriter man har.
Jag röntgar bara benen.Röntga hela hästen?
Jag röntgar bara benen.
Jag röntgar inte om stoet redan har flera avkommor som fungerar i sporten
Hur menar du med fungerar i sporten ?
Tränas och tävlas aktivt?
Flera avkommor, är det 3 eller fler? Nyfiken på hur du menar.
Tränas och tävlas aktivt som en sorts kvitto på hållbarhet. Alternativt att man sett plåtar på avkommorna, är de rena finns ingen anledning att röntga stoet.
Flera - fler än en, helst ett par tre stycken
Ok, förstår.
Har kollat alla avkommorna och även googlat dem. Det enda som verkar som avbrott är tex över vintern när tävlingarna är "slut för säsongen" och de som fortfarande är unga tävlar iaf minst 1 gång i månaden så då kan man väl anse att de tävlas relativt aktivt?
Säljaren har två avkommor själv kvar, ska tänka på och fråga om det finns plåtar på dessa.
Har du/ni fler tips på vad man kan titta på/fråga om på plats?