Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Är väldigt intresserad av en häst, den har alla kriterier, men fick just info om att den inte är försäkrad, kan man begära lägre pris pga de och hur tänker ni i övrigt om att köpa en oförsäkrad häst? Tacksam för svar.
Hej! Är väldigt intresserad av en häst, den har alla kriterier, men fick just info om att den inte är försäkrad, kan man begära lägre pris pga de och hur tänker ni i övrigt om att köpa en oförsäkrad häst? Tacksam för svar.
För att det kan vara saker som pga det inte går på försäkringen? Så det blir en större risk?Hur tänker du att ett lägre pris skulle vara motiverat för att hästen inte är försäkrad sedan innan?
Nej du kan inte begära lägre pris för att hästen varit oförsäkrad, man kan dock alltid försöka pruta men om det går är en annan femma. Man kan aldrig begära lägre pris men man kan alltid försöka pruta oavsett anledning, risken är dock att det inte går hem och man i värsta fall får kalla handen och inte får köpa hästen. En del är kitsliga.Hej! Är väldigt intresserad av en häst, den har alla kriterier, men fick just info om att den inte är försäkrad, kan man begära lägre pris pga de och hur tänker ni i övrigt om att köpa en oförsäkrad häst? Tacksam för svar.
Köper man och hästen sen visar sig ha en skada som uppkommit innan köp och försäkringen tecknades, täcker inte livdelen alltid om det är så illa att man behöver avliva.
Jag skulle, i en högre prisklass, inte köpa häst som är oförsäkrad. Delvis också för att jag inte hade orkat gå igenom en process mot säljaren efteråt.
Men det gör inte hästen mindre värd. Säljaren kan försäkra hästen dagen innan annonsen lades ut, det gör varken till eller ifrån på hästens värde.För att det kan vara saker som pga det inte går på försäkringen? Så det blir en större risk?
Såg nu att @Eloise redan varit inne på det spåret.
Det beror nog på hur man tänker. Vissa skulle nog se det som att värdet är mindre eftersom risken är högre.Ja? Vilket jag också skriver i mitt inlägg men det gör inte hästen mindre värd.
För att det kan vara saker som pga det inte går på försäkringen? Så det blir en större risk?
Såg nu att @Eloise redan varit inne på det spåret.