zitasmatte
Trådstartare
Vet ej om denna tråd hamnar rätt, ni får flytta den annars. Jag har sen två år tillbaka haft en häst hemma på "foder". Varmblod på 11 år som får två år sen fick skador på gaffelbanden å ej kunde starta nåt mer. De som leasade honom hade ej nån användning av han då han skadade sig å ägaren hade ej plast att ta hem honom så jag tog hem han som sällskap till min häst. Började skritta han efter en månad ca då han ej trivdes att bara stå i hagen å sen efter ca 6 månader började jag sakta trava med han. Han var riden när jag tog hem han men kunde inget. Det var nog mest nån som hade skrittat runt lite med han tror jag. Hetsig i travet å het. Kunde inte några sidoförflyttningar eller andra enklare dressyrövningar så jag har tränat lite sånt med han. Det går att galoppera men han kan ej ta den på kommando än,har ej lagt ner så mkt tid på de eftersom jag vill ta de lugnt. Han är världens snällaste och man har ju fastat för han. Förra sommaren frågade jag om jag fick köpa honom men då var svaret nej. Nu får jag de men då är ju frågan vad man ska köpa han för? Ägaren har fortfarande inte plats för han hemma. Vill sälja han för att hon inser att han trivs och jag trivs med han och är "rädd" att jag ska komma en dag och säga att jag ej kan ha han kvar och då kan hon ej ta hem han. Vill skriva in i kontraktet att hon får förköpsrätt att köpa tillbaka han om han ska slaktas eller säljas och de är helt okej för min del. Hon sa att jag skulle fundera vad jag ville ge för han. Jag svarade att tyvärr får man ju knappt nåt för gamla travare idag....men jag tycker ju då att hon mer eller mindre kunde ge han till mig bara men visst kan jag betala för han men vad skulle ni ge? En häst som aldrig kommer kunna starta mer och som har dåliga ben, går alltså ej att träna hårt med han. Känns som hon tror hon kommer kunna sälja han för en massa pengar....