Koooooort rygg!!!

J

Johannaa

Jag ska ha en sadel till min D-ponny som superduperkort rygg med extra stora bogblad, som han måste gå röra helt fritt om överhuvudtaget ska gå framåt. han är åt det rakare hållet men överbyggd. ge så många förslag som möjligt, men ingen vanlig sadel som tex globus, utan den ska vara specifik på att vara extra kort!

Sv: Koooooort rygg!!!

Inget specifikt tips, men kolla på islandssadlar, islandshästen har ofta samma problem, en islandssadel är av dressyrmodell men ofta flatare i sätet.

Amerigo DJ och Vega.

Prestige D1 funkar på min kortryggade. Jaguar om det funkar med en lite mer svängd som släpper tidigt?

Amerigo DJ och Vega har jag ägt tom, men det har helt enkelt inte funkat iaf, främst pga av att de glider fram och att jag sitter dåligt i dom. tack för tipsen, det skulle vara jättebra med en som släpper tidigt, så den ska kollas upp!

Hej!

Du kan titta på tex Jensens sadlar, där lyckades jag hitta en sadel till min pålla som är riktigt kort och allmänt kräsen med vad som duger/passar.

Annars ska tydligen arabian sadlarna vara korta, de är gjorda för breda och korta ryggar, jag har dock inte testat en själv.

För oss funkade också Morris&Nolan bra, tills pållan blev för bred för sadeln..

/Lavinia

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 014
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Esmeralda
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
855
Senast: Ramona
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka