Kool du Caux

Sv: Kool du Caux

Hans pappa kostar 900 euro att använda i aveln, så det är nog ingen höjdare till avelshingst.
I hans annons är det bara Kool du Caux som nämns av avkommorna.

Senast ändrad:

Fast det där kan vara svårt för oss att ta fram, mamma till min fransyska är det stört omöjligt att få fram all info om, jag vet att hon tjänada ca 800 000 och hade banrek på Vincennes för 4 åriga ston, men det kan jag inte hitta nånstans ...

Jag känner till Stoet Ua Uka! Det är många bra franska hästar som har henne någonstans i sitt led.

Ja det har du ju :D

Men min märr KAN jag inte få fram...och vill man forska mer på moderssidan på Koolen så går det ju inte.

Ja det har du ju :D

Men min märr KAN jag inte få fram...och vill man forska mer på moderssidan på Koolen så går det ju inte.

Ett tips kan vara att söka på gamla franska auktionskatalogfiler som finns på nätet. Där brukar modersstammen vara väl redovisad.

Fast det där kan vara svårt för oss att ta fram, mamma till min fransyska är det stört omöjligt att få fram all info om, jag vet att hon tjänada ca 800 000 och hade banrek på Vincennes för 4 åriga ston, men det kan jag inte hitta nånstans ...

Det är väl Pensée du Périgord som är mor till din franska märr?

Lite info (bland annat intjänat + vinster).

Dessutom hittade jag vem som var mamma till Quatrain d'Ars (morfar till Etoile). Det är Gigolette d'Ars.

Länk (se längst ner).

Fadern till Gigolette d'Ars hette Patouillat.

*fniss* Det var lite roligt att sitta och leta på stammen till din märr. :D :D Nu har jag även hittat mamman till Grandvilliers II. Det var Juanita V (se under 1950-1959). Hon är i sin tur efter Tienneval.

Men va F-n :bump:

Du är verkligen en pärla :love:

Nu måste jag kolla ( lite svårt att lista ut vad som är vad )

men vart står det va mycket Pensee tjänade ???

Hmm.. Det står 505 600 F inom parentes, men det kanske bara var förstapriset i det loppet?! I alla fall har hon ju tjänat minst det.

Pensée du Périgord 1’17 (a5v) - 1981 - 3 vict., Prix Oppavia, de
Pierrefonds (V.a), de Sorgues (Marseille) (505 600 F), mère de
9 produits (6 qualifiés)

Om du tittar på Etoile Flyers produktion så står hennes avkommors intjänade pengar inom parentes också, så det är nog den totala summan de har tjänat (vid tillfället när dokumentet skrevs) eftersom det inte lär vara förstapriset i bara ett lopp (verkar orimligt om man ser vilka svenska lopp det är).

Etoile Flyer (f. Qlorest du Vivier), 2 pl., exportée en Suède, mère de :
Yankee Flyer (Swe) 1'14, 3 vict. à Solvalla, Gävle, Östersund
(162 400 Sek).
Black Flyer (Swe) 1’16, 3 vict., Damklubbens Guldsulky (Gävle),
Gröpnas Ridcentrums Lopp (Bollnäs) (173 200 Sek).

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gnägg Vilka är eller har varit där? Vad tyckte ni om extra mycket? Jag blev som vanligt oerhört imponerad av Jean-Francois Pignon. Tycker...
Svar
12
· Visningar
1 373
Senast: Lingon
·
Trav Går lite halvt om halvt i tankar om att ev betäcka min Heidi i vår....Nån som har några ideer om Gift Kronos, So Perfect eller nån annan...
Svar
3
· Visningar
1 567
Senast: Buffe
·
Hundhälsa Jag har sån enorm ångest inför morgondagens veterinärbesök. Min herre är en gamling på 11 år. Han är väldigt pigg och kry för sin ålder...
Svar
9
· Visningar
5 735
Senast: Åsa A
·
Avel Har sedan ca. en månad ridit en i mitt tycke väldigt fin ponny. Hon står ju då alltså på ridskola kan tilläggas. Hon är ett...
Svar
5
· Visningar
1 765
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka