Konvalecenttränare

R

Rosie

Finns det tränare som tar sig tid att rehabilitera och träna en dubbelkonvalecent? och nu pratar jag inte om någon lyxvariant av träningsanläggning utan snarare om tid och känsla.
Jag har en häst som på kort tid råkat ut för 2 rejäla kotledsinfl. Min tanke är att i ett försök att helt enkelt eliminera bort mig själv så hade jag tänkt lämna bort henne på tillridning ca 2 mån. Håller hon inte då så kan jag acceptera att det antagligen inte finns något att göra, då blir hon en sällskapshäst här hemma.
Men då kommer man till det delikata problemet att hitta en tränare som har möjlighet att uppfylla hästens behov + att hon är otroligt svår att känna och se om hon är halt utan provokation. Är det någon som har några råd till en rådvill? det är ok att PM:a

MVH Rosie

Sv: Konvalecenttränare

Vad har du för försäkringsbolag? Jag tror att Sveland har ett samarbete med en ryttare på Västkusten.

Tyvärr, det är Agria som gäller.

MVH Rosie

Senast ändrad av en moderator:

Jag puttar upp den här frågan i hopp om att det finns flera förslag som jag kan ha nytta av fram till våren, när det är aktuellt.

Snälla tänk till nu! :confused: :idea:
MVH Rosie

Visst finns det tränare som lägger ned tid och har enorm känsla. Jag vet en utmärkt, dock ej i din del av Sverige. Hon tar emot konvalescenter och har samarbete med hovslagare, veterinär och massör som anlitas om ägaren så önskar. Frågan är ju vad du är ute efter och tror ska hända med hästen. Så småningom ska den ju komma hem till dig igen och om du tror att det är något i din träning som är problemet så måste ju det åtgärdas också.

mvh
Lejonelle

Liknande trådar

Relationer Kort bakgrund: Vart ett skrotår för både mig och sambon. Jag har blivit sjuk och blir sämre (hypofystumör- misstänkt cushings sjukdom...
Svar
16
· Visningar
1 834
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Alla hästägare, läs nu och tänk efter! Om du hade en medryttare till din häst, som själv kommit till dig och anmält sitt intresse...
2
Svar
36
· Visningar
3 918
Senast: TwiggyM
·
Hästmänniskan Måste lämna ut min 2 åring (eller ja, 2 ½ år snart) på foder på obestämd tid pga att jag ska flytta och det inte finns stallplats...
Svar
15
· Visningar
1 620
Senast: jezzibell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama