Kontrakt på stallplats

B

**BORTTAGEN**

Hur skriver man ett kontrakt när man hyr ut stallplats? Vad ska ingå i hyran, ska priset stå med, vad brukar man ha för uppsägningstider osv. Vill att alla ska bli nöjda. Tips mottages.

Har för mig att man kan köpa kontrakt via Tidningen Ridsports bokklubb samt i välsorterade Ridsportsbutiker Det finns olika varianter Typ Hästköp, Fodervärdsavtal och jag tror Stallplats också. Annars kan man ju knåpa ihop ett i samrådighet mellan uthyrare och inhyrare så att säga. Eller be någon opartisk bekant till båda parter göra ett lämpligt...

Är det någon här som har skrivit ett sådant avtal eller har det köpt avtal så att man kan kika på det och få lite tips och idéer?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 849
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Hej! Jag har blivit vräkt ur stallet min häst står i, pga att hon sparkat en annan häst (inget märkvärdigt, ingen skada) samt de andra...
Svar
2
· Visningar
1 335
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 883
Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
594
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama