Kontorskatter (bildtråd)

Blueberry

Trådstartare
Ja, kontorsråttor har man ju hört talas om, men att katten kan vara så överförtjust i skrivbord, dator och ett hårt studerande blåbär kunde jag aldrig ana...
Det där med att studera hemma, blogga och nörda är svårare än vad man kan tro nu för tiden.

Här har kattskrället omringat musen och ligger och spinner högt av självgodhet över att han är en sån fantastisk jägare. Själv undkom jag med nöd och näppe när jag med mycket list och stor försiktighet försökte att ta tillbaks min mus...

dsc_0010_x_web_16243084.jpg

Han ni några nördiga katter?

Sv: Kontorskatter (bildtråd)

haha va sött :love:

När jag var kattvakt åt en rex herre ville han ligga i knäet när jag satt vid datorn och allra helst med huvudet över höger handled så jag omöjligt kunde använda musen :p om han nu inte låg på musmattan vill säga...

Min hane somnade framför datorn när han var ung!

bilder665.jpg

Jag har även den bloggande katten Korven, eller S*Jolly Roger's Arawn som han heter till fint placerad på foder hos en vän till mig.

www.dödsriket.se är korvens blogg.

Spots är inte så intresserad av vad som år på laptopen, men tycker nog at jag använder för mycket tid på den istälet för henne.. Det kan lösas så här..
012.jpg

Annars så är den också rätt så skön å sova på tycker hon ;)

Värt att nämna är att kattskrället aldrig sover på Håkans stol, aldrig ockuperar Håkans skrivbord, aldrig ligger och lurar bakom Håkans skärm, aldrig hårar ner Håkans tangentbord, aldrig jagar Håkans mus, aldrig sover på Håkans dataväska.

Och då är det ändå hans katt. :devil:

Nja, uppenbarligen inte :crazy:
Håkan och Musse har varit sambos i snart två år.
Musse, Håkan och jag har varit sambos i drygt en månad.

Jag vet inte riktigt hur katter räknar, men jag ligger säkert efter lite :angel:

Min katt har gjort samma sak.
"Min HUSSE!" säger hon bestämt och klättrar upp i knät på min sambo. :D Matte är inte så mycket att ha längre..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka