Kontaktuppgifter

Elo

Trådstartare
När ni begär kontaktuppgifter till en person på ett företag, vad förväntar ni er att få som svar?

ALLA möjliga sätt att kontakta personen inklusive personliga och interna? Eller räcker det med enklaste sättet att kontakta personen/det sättet personen bett att bli kontakta på från utomstående? Något mitt i mellan?
 
När ni begär kontaktuppgifter till en person på ett företag, vad förväntar ni er att få som svar?

ALLA möjliga sätt att kontakta personen inklusive personliga och interna? Eller räcker det med enklaste sättet att kontakta personen/det sättet personen bett att bli kontakta på från utomstående? Något mitt i mellan?

Enklaste sättet. Om jag tar mig själv som exempel så är det mycket enklare att nå mig per mail än telefon på dagarna, och föredrar om mina kollegor uppmanar andra att maila mig hellre än ringa. Det är ju jättejobbigt att komma ut från ett möte och ha fjorton missade samtal från ett okänt nummer, hade vederbörande mailat istället hade de troligen fått svar medan jag satt i mötet.
 
Omöjligt att svara på om man inte vet mer. Är du typ kund eller ringer du från ett annat företag, t ex? Sen varierar det nog väldigt mycket beroende på bransch/yrke/befattning osv.
 
Anledningen till frågan är att jag blev tillfrågad att göra något jag inte kan, iom begränsningar i min befattning. Jag skickade därmed "kunden" vidare till personen som kan lösa det. Kunden fick namn, befattning, telefonnummer (den berörda kollegan vill helst bli kontaktad via telefon) och förklaring att kollegan kan hjälpa där jag inte har tillåtelse att göra. Kund har redan mailadress till kollegan har använt denna adress flera gånger tidigare.

Kund är nu jättearg och fortsätter maila mig eftersom den inte fick fullständigt namn, telefonnummer, privat mobilnummer, epost och fysisk adress.
 
Anledningen till frågan är att jag blev tillfrågad att göra något jag inte kan, iom begränsningar i min befattning. Jag skickade därmed "kunden" vidare till personen som kan lösa det. Kunden fick namn, befattning, telefonnummer (den berörda kollegan vill helst bli kontaktad via telefon) och förklaring att kollegan kan hjälpa där jag inte har tillåtelse att göra. Kund har redan mailadress till kollegan har använt denna adress flera gånger tidigare.

Kund är nu jättearg och fortsätter maila mig eftersom den inte fick fullständigt namn, telefonnummer, privat mobilnummer, epost och fysisk adress.
Men det är ju bara korkat. Förklara att ni inte lämnar ut privata nummer och adresser (om ni inte har någon annan policy) och ignorera sedan.
 
Anledningen till frågan är att jag blev tillfrågad att göra något jag inte kan, iom begränsningar i min befattning. Jag skickade därmed "kunden" vidare till personen som kan lösa det. Kunden fick namn, befattning, telefonnummer (den berörda kollegan vill helst bli kontaktad via telefon) och förklaring att kollegan kan hjälpa där jag inte har tillåtelse att göra. Kund har redan mailadress till kollegan har använt denna adress flera gånger tidigare.

Kund är nu jättearg och fortsätter maila mig eftersom den inte fick fullständigt namn, telefonnummer, privat mobilnummer, epost och fysisk adress.
Aldrig privata uppgifter!
 
Anledningen till frågan är att jag blev tillfrågad att göra något jag inte kan, iom begränsningar i min befattning. Jag skickade därmed "kunden" vidare till personen som kan lösa det. Kunden fick namn, befattning, telefonnummer (den berörda kollegan vill helst bli kontaktad via telefon) och förklaring att kollegan kan hjälpa där jag inte har tillåtelse att göra. Kund har redan mailadress till kollegan har använt denna adress flera gånger tidigare.

Kund är nu jättearg och fortsätter maila mig eftersom den inte fick fullständigt namn, telefonnummer, privat mobilnummer, epost och fysisk adress.

Då ska man be kund fara och flyga. :rage:

Jobbnummer jobbmail thats it. Mer kan du inte göra. Det finns folk till allting det är inte ok att kunden tar ut det på dig.
 
Anledningen till frågan är att jag blev tillfrågad att göra något jag inte kan, iom begränsningar i min befattning. Jag skickade därmed "kunden" vidare till personen som kan lösa det. Kunden fick namn, befattning, telefonnummer (den berörda kollegan vill helst bli kontaktad via telefon) och förklaring att kollegan kan hjälpa där jag inte har tillåtelse att göra. Kund har redan mailadress till kollegan har använt denna adress flera gånger tidigare.

Kund är nu jättearg och fortsätter maila mig eftersom den inte fick fullständigt namn, telefonnummer, privat mobilnummer, epost och fysisk adress.

Herregud - är kunden helt galen?
Aldrig i livet lämna ut privata uppgifter.
 
Anledningen till frågan är att jag blev tillfrågad att göra något jag inte kan, iom begränsningar i min befattning. Jag skickade därmed "kunden" vidare till personen som kan lösa det. Kunden fick namn, befattning, telefonnummer (den berörda kollegan vill helst bli kontaktad via telefon) och förklaring att kollegan kan hjälpa där jag inte har tillåtelse att göra. Kund har redan mailadress till kollegan har använt denna adress flera gånger tidigare.

Kund är nu jättearg och fortsätter maila mig eftersom den inte fick fullständigt namn, telefonnummer, privat mobilnummer, epost och fysisk adress.
Jag uppskattar för och efternamn för att vara säker på att jag får tag på rätt person, telefonnummer och/eller mejl. I övrigt ser jag inte att jag skulle behöva något annat. Kunden i ditt fall verkar ha problem med gränser. ;)
 
När ni begär kontaktuppgifter till en person på ett företag, vad förväntar ni er att få som svar?

ALLA möjliga sätt att kontakta personen inklusive personliga och interna? Eller räcker det med enklaste sättet att kontakta personen/det sättet personen bett att bli kontakta på från utomstående? Något mitt i mellan?
Jag tänker att det är en sådan typisk företagspolicygrej. Vi lämnar bra ut mail och fast telefonnummer (ej mobil).
 
Anledningen till frågan är att jag blev tillfrågad att göra något jag inte kan, iom begränsningar i min befattning. Jag skickade därmed "kunden" vidare till personen som kan lösa det. Kunden fick namn, befattning, telefonnummer (den berörda kollegan vill helst bli kontaktad via telefon) och förklaring att kollegan kan hjälpa där jag inte har tillåtelse att göra. Kund har redan mailadress till kollegan har använt denna adress flera gånger tidigare.

Kund är nu jättearg och fortsätter maila mig eftersom den inte fick fullständigt namn, telefonnummer, privat mobilnummer, epost och fysisk adress.

Allvarligt talat låter det som att kunden har en skruv lös. Alternativt totalt har missuppfattat situationen.

I min värld är det också rätt att lämna ut direktnummer och jobbmail, däremot kan vi inte se till att den som ska svara gör det inom en viss tid.
 
Jag förväntar mig att få de uppgifter jag behöver för att kunna nå personen och som bonus vill jag gärna få veta vilket kontaktsätt som gör det lättast att nå hen. För och efternamn vill jag också gärna ha så att jag kan fråga mig fram om jag skulle hamna fel i telefon och för att säkert veta att jag pratar med rätt person. Om det sedan är via mail, sms, telefonsamtal eller messenger kvittar mig. Kontaktvägar i yrket ska kanske tilläggas. Folks privata kontaktvägar har ju inget med jobbet att göra.
 
När ni begär kontaktuppgifter till en person på ett företag, vad förväntar ni er att få som svar?

ALLA möjliga sätt att kontakta personen inklusive personliga och interna? Eller räcker det med enklaste sättet att kontakta personen/det sättet personen bett att bli kontakta på från utomstående? Något mitt i mellan?
Ett effektivt sätt att komma i kontakt med personen.
Kan vara mail om det är någon som svarar på mail snabbt.
Kan vara mail+telefon om personen har svårt att bevaka sin mail jämt och/eller har ett högt inflöde av mail och det kan ta "orimligt" (i sammanhanget) lång Rod att få svar.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 914
Senast: skiesabove
·
Fritid Nu är det dags för ytterligare ett favoritprogram. Stjärnorna på slottet drar i gång! Precis som i Så mycket bättre så vet man lite...
Svar
4
· Visningar
511
Senast: Lilla
·
Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 473
Senast: hollypolly
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mycket personlig presentation av att leva med social fobi/ panikångest och hur NN hamnade som anställd på Arcus. Förmiddagen avslutades...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp