Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast att hästar går i hög form med sänkt rygg förekommer även på sträckt tygel.
Hästen är varken ihop eller igenom. hon åker runt o har kul med sin häst.*kl*
Jag skulle vilja höra vad ni säger om den här filmen på Rebecca och Eamon, som det står i filmen har de ju bara precis börjat, men vad tycker ni, ser det bra ut som en början?
Det beror ju helt på var man vill.
Men lite illustrerar det i mina ögon lite det vi diskuterat. Det finns inte den energi man vill ha i dressyr och då blir det ju som ingen bärighet.
Men lyhörd häst och de har säkert trevligt ihop'
Det funkar inte att man senare ska kunna sätta igång motorn. Den måste vara på hela tiden- aktiva framåtsträvande bakben för att bygga styrka. Den där är markbunden o stärker inte sin bakkärra o kommer bara att springa fortare iom att matte inte kan stämma av eller se till takten.Jo, men om man börjar med lyhörd tänker jag att man borde kunna trycka in mer energi sedan?
Det jag tänkte på var lite det där ni pratade om "inte ihopkopplad" ang filmen där hennes man red akademisk(med tygel och bett). Kan man säga att Eamonn ser ihopkopplad ut? Eller är det för tidigt att säga?
Inget tryck som går fram heller. Och med bett hade kunnat gå att få ännu lite till. Kanske också gått att få den hålla sig på linjen så det gått att få energin framåt genom kroppen, stadigt.
Nu orkade jag bara kolla just där du skrev.
Men finns det ingen filmsnutt där han rider? Så kråmar sig min unghäst på väg in från hagen men det är inte samma sak.
Men ett så känsligt och lyhört djur skulle ha svårt för nyanser i kommunikationen? Man pratar ju inte bara med bettet? Och hur menar du att hästen tyder nyanser i sitsen. Sitter man av när hästen gör rätt? För annars är ju det ett ständigt tryck på hästen- som vi varierar och hästen reagerar på.
Nej jag tycker Kyra hade en bra poäng. Vi kan aldrig sluta inverka så länge vi sitter på hästen!
Men finns det ingen filmsnutt där han rider? Så kråmar sig min unghäst på väg in från hagen men det är inte samma sak.