C
Contezza
Hejsan!
Jag har en halvblods valack som står just nu i en väldigt lerig hage.
Han har aldrig haft problem med hovarna elelr sår tidigare men nu är han full av sår.
Var bortrest och när jag kom tillbaka så hade han mugg och sår.
Muggen håller på att försvinna men han har ett konstigt sår på vänster bakhov.
Längs halva kronranden ser det ut som ett streck ungefär till balen och det ser inte bra ut.
Hovis tycker jag skall använda hovdesinfektion och att han skall få stå i box tills den har läkt ihop.
Men om det inte gör det?
Vet inte ens vad det är.
Jag tänkte ta ett foto i morrn så ni kan få se hur det ser ut.
Han är inte halt och han går att skritta på samt trava men dom tyckte inte jag skulle hoppa honom.
Han blir väldigt irriterad troligtvis så svider det eller gör ont då han sparkar mot marken med den hoven.
Tacksam om någon kan veta vad det är samt hur jag skall göra på bästa sätt för att det skall läka.
Jag har en halvblods valack som står just nu i en väldigt lerig hage.
Han har aldrig haft problem med hovarna elelr sår tidigare men nu är han full av sår.
Var bortrest och när jag kom tillbaka så hade han mugg och sår.
Muggen håller på att försvinna men han har ett konstigt sår på vänster bakhov.
Längs halva kronranden ser det ut som ett streck ungefär till balen och det ser inte bra ut.
Hovis tycker jag skall använda hovdesinfektion och att han skall få stå i box tills den har läkt ihop.
Men om det inte gör det?
Vet inte ens vad det är.
Jag tänkte ta ett foto i morrn så ni kan få se hur det ser ut.
Han är inte halt och han går att skritta på samt trava men dom tyckte inte jag skulle hoppa honom.
Han blir väldigt irriterad troligtvis så svider det eller gör ont då han sparkar mot marken med den hoven.
Tacksam om någon kan veta vad det är samt hur jag skall göra på bästa sätt för att det skall läka.