Konstigt illamående?

Så det är inte bara jag! Får nog sluta ta dom.
Kontakta läkare, so du själv föreslog, och berätta allt från diet, skräpmatsätande och mediciner.

Tycker själv att jag får en "ilsknare" hunger om jag ätit mycket kolhydrater innan.

Nej, jag slutar med dom! Får kolla om det finns någon annan sömntablett. Jag har haft stilnoct tidigare, men inte fått dessa biverkningar då. Men nu verkar jag inte tåla dom, helt enkelt.

Nej, jag slutar med dom! Får kolla om det finns någon annan sömntablett. Jag har haft stilnoct tidigare, men inte fått dessa biverkningar då. Men nu verkar jag inte tåla dom, helt enkelt.

Har du testat Propavan? Jag fick det utskrivet när Stilnoct inte fungerade och jag spydde iaf inte av dem men det var fortfarande lite zombievarning dagen efter.

Har du testat Propavan? Jag fick det utskrivet när Stilnoct inte fungerade och jag spydde iaf inte av dem men det var fortfarande lite zombievarning dagen efter.

Propavan fick jag restless legs av, så de funkade inte. Jag har tidigare haft lergigan och de skrivs ju till och med ut mot illamående också, så jag får väl hoppa tillbaka till dom. Lite synd, eftersom jag också blir som en zombie dagen efter på dom, och det är mest insomning jag behöver hjälp med, och stilnoct är ju suveränt i det avseendet, men det är inte värt att må pyton dagen efter. Hellre trött än ångest och illamående.

Men hörni - just den senaste tiden har jag inte alls ätit som jag har gjort när jag skrev inlägget, utan haft en liten paus i dietandet.

Annars skulle jag ju ha mått konstant illa hela våren och halva sommaren, och så var det verkligen inte.
Fast du skrev det inlägget den 24 juli, det är inte jättelänge sedan. Om du svält din kropp så hårt och helt plötsligt börjar äta normalt igen är det inte alls konstigt att den säger ifrån med till exempel illamående. Förvisso skrev du att du mått illa sedan en månad tillbaka, så då är det ju definitivt under tiden du ätit så lite. Din kropp gav väl upp kanske?

Bortsett från illamåendet: Ser du inte hur folk reagerar på din diet? Jag tycker det snarast låter som självsvält än någonting annat och oavsett om du mått illa under tiden eller ej är det farligt att fortsätta så. Jag hoppas att du inte kommer återgå till de vanorna igen.

Min första känsla var förutom att du ätit åt XX för lite även kan ha saltbrist?
Jag blir yr, svag och illamående när jag äter för lite salt och dricker för mycket vatten i värmen.

Fast du skrev det inlägget den 24 juli, det är inte jättelänge sedan. Om du svält din kropp så hårt och helt plötsligt börjar äta normalt igen är det inte alls konstigt att den säger ifrån med till exempel illamående. Förvisso skrev du att du mått illa sedan en månad tillbaka, så då är det ju definitivt under tiden du ätit så lite. Din kropp gav väl upp kanske?

Bortsett från illamåendet: Ser du inte hur folk reagerar på din diet? Jag tycker det snarast låter som självsvält än någonting annat och oavsett om du mått illa under tiden eller ej är det farligt att fortsätta så. Jag hoppas att du inte kommer återgå till de vanorna igen.

Det är ingen som har reagerat. Jag har noga koll, jag får i mig allt jag behöver och jag mår bra av att äta så. Folk säger att man måste äta minst 1200 kcal, men vad gör ett par hundra kalorier hit eller dit? Jag tycker inte alls att det är svält. Visst är det en sträng kosthållning, men inte farlig. Det finns ju folk som står i kö till överviktsoperation som får leva på 600 kcal pulverdiet i flera månader. Och de tar inte skada av det.

Det är ingen som har reagerat. Jag har noga koll, jag får i mig allt jag behöver och jag mår bra av att äta så. Folk säger att man måste äta minst 1200 kcal, men vad gör ett par hundra kalorier hit eller dit? Jag tycker inte alls att det är svält. Visst är det en sträng kosthållning, men inte farlig.
Jättemärkligt att ingen reagerat tycker jag. Oavsett: 1200 kcal är per dag med förväntningen att man äter sju dagar i veckan. Du äter själv äter endast fyra dagar. Du går dessutom ner sex till ÅTTA kilo per månad, jag har aldrig hört eller sett nån rekommendera det.

Bortsett från det ovan så står jag fast vid att jag tror att din extrema diet förmodligen påverkar ditt mående. Att du började må dåligt för ca en månad sedan, när du fortfarande höll på, motbevisar liksom inte det oavsett om du fortfarande äter lika få kalorier eller ej.

Hoppas du mår bättre snart!

1200 kcal/dag är väldigt lite för en vuxen kvinna såvida man inte är pytteliten och petite. 800 kcal 4 dagar i veckan är svältläge, därav den ohälsosamma viktnedgången. Finns inte många vuxna kvinnor som har ett RDI på under 1200 kcal/dag.

Förutsätter nu att ts inte väger 273 kilo då, för är man i den viktklassen så kan kilon rasa av utan att det är ohälsosamt.

För en på sikt hållbar och ffa för en hälsosam viktminskning om man inte lider av sjuklig fetma då, så bör man inte gå ner mer än 0,5-1,0 kg per vecka. Dvs inte ligga långt under sitt RDI.

Blev lite OT nu, men som sagt - jag mår bra av att äta så här. Jag har tidigare flertalet gånger försökt med den långsamma metoden, men jag blir så dåligt motiverad när jag ser så klena resultat på vågen. Med den här metoden har jag äntligen gått ner 35 kg, så jag är väldigt tacksam över det. Om den snabba nedgången sporrade mig att fortsätta så är det ju bara bra.

Men nej - jag kommer inte äta så få kalorier hela livet. När jag nått målvikt kommer jag gå upp i kalorier sakta men säkert och plana ut.

Men tillbaka till ämnet: jag är tämligen säker på att det är stilnocten som spökar. Ska vara utan dom ett par veckor och se om det blir bättre :)

Har du koll på hur dina njurar mår pga din självsvält? Varför jag frågar är för en vän till mig var nära att hamna på dialys pga att hon dietade som dig.

Från apotekets hemsida: "Bland de vanligaste symtomen finns onormal trötthet, koncentrationssvårigheter, sämre aptit, diarréer, ”bubblig” mage, klåda, illamående och kräkningar. Men alla får inte alla symtom, många får kanske ett eller två. Och njursvikt är ”lömsk” – symtom som trötthet och magbesvär kan ju ha helt andra orsaker också. "

Att ligga under RDI är dumt rent ut sagt! Speciellt under en längre period, för det innebär att kroppen får inte det bränsle den behöver bara för att driva alla funktioner som gör att kroppen funkar och det är vare sig hälsosamt eller hållbart.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tog hål i öronen(!) i lördags, med påföljande blodtrycksfall. Inte helt oväntat, då jag varit med om det för snart 10 år sen när jag...
Svar
18
· Visningar
5 725
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig. Min kropp är världens skitstövel. Den har...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka