konstigt beteende?

Priscilla

Trådstartare
och här är jag igen, med mina många frågor :smirk:
men.. jaja. om man inte frågar får man ju inte veta eller hur det nu heter.
såhär är det iaf:
min lillkatt snuttar. hon tar nåt i munnen, tex sin egen svans eller min tröja eller mitt hår eller nåt annat, lägger sej ner och suger på den samtidigt som hon trampar och beter sej precis som om hon diade.
hon försöker dessutom hitta mjölk på min stora kastrerade hankatt såfort han lägger sej ner .. heh.. man kan faktiskt inte låta bli att tycka det är smått bisarrt.

men nu till min fråga. är detta normalt? jag fick henne när hon var tio veckor. kan det ha nåt med det att göra? (anledningen till att jag tror det är att en väns hund beter sej på precis samma sätt, och han blev tagen för tidigt.)

tacksam för svar.

Sv: konstigt beteende?

Mina föräldrar har två kattungar, en hane och en hona. Här bor även deras mamma och pappa. den ena kattungen (honan) har samma beteende som din, detta har hon fått då hennes mamma inte lät henne dia när hon var liten. Hon gick till sin pappa som tog hand om henne hela tiden, kunde tro att han var mamma. Denna lilla dam åt vanlig kattmat vid två veckors ålder eftersom hon inte fick någon annan mat. Mina föräldrar var hos veterinären med henne för att få hjälp och få mjölkersättning till henne.

Efter mjölkersättningen så har beteendet blivit bättre men hon snuttar fortfarande.

/Cattiz

jag fick kattungen av en granne och jag fick vara med från det att dom föddes och gick dit i princip varje dag för att hälsa på och leka med dom, och hennes matvanor var precis som vilken kattunges som helst. (hon åt t.o.m mer än alla andra och vägde mest av alla fem syskon när hon kom till oss.) :smirk:
jättekonstigt är det iaf.. nu ligger hon här i mitt knä och snuttar på svansen igen, och det låter verkligen jättemkt. jag förstår det inte.

Detta kan komma när man tagit en unge för tidigt, men behöver inte alls vara det. Min Abbie snuttar iofs inte längre, men diade sin mamma fram till hon var 10 mån och där kan man ju inte säga att hon fick flytta för tiidigt :smirk:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 187
M
Övr. Katt Hej, hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig med mitt problem. jag har en hankatt, en honkatt som är dräktig i 2 veckan(Svea) och...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saab ?
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCXI

Hund, Katt, Andra Djur