Konstiga travord

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare brandbollen
  • Startdatum Startdatum
B

brandbollen

Nu kommer jag, den frågvisa brandbollen, med ytterligare några frågor.;) när man tittar på trav på tv brukar dom använda konstiga uttryck som jag inte fattar tex att hästen pullar, när hästen går dödens..det finns fler uttryck som jag inte förstår men kommer inte på fler för tillfället. Ni får gärna förklara fler ord somm kommer upp i huvudet:bump:
Tacksam för svar:D

Sv: Konstiga travord

Pullar = hästen ligger på hårt på bettet och vill springa fortare än kusken vill (det är inte bra i början av loppen, för hästarna blir trötta fort då)

Dödens = positionen först utanför ledaren (i andraspår alltså). Kallas dödens föra att det är psykiskt påfrestande att springa där utan draghjälp.

:)

Tack så mycket!:bump: nu kan jag titta på travprogram och fatta lite mer:idea:

Jag tycker det är kul när ridmu.....öh, ridhästmänniskor säger att hästen ställer sig när den reser sig...:-)

jag kom på en till sak som jag har undrat en del över. Snabbjobb, jobb och fortkörning..är det någon skillnad mellan dessa och i så fall vad?;)

brandbollen skrev:
jag kom på en till sak som jag har undrat en del över. Snabbjobb, jobb och fortkörning..är det någon skillnad mellan dessa och i så fall vad?;)

Denna diskussion hade vi här på Travforumet för ett tag sedan..
;) :D

TRAV-ORD

AM

jaha:idea: tack..borde bli lite mer uppmärkasam;)

neej..du behöver inte be om ursäkt..jag förstod vad du menade:) jag är så tacksam för all hjälp jag kan få;)

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 057
Senast: skiesabove
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 980
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp