Konstiga svullnader.. Insektsbett?? Hjälp!

A

Atalantha

När jag kom till pållen igår såg jag konstiga svullnader på honom, som han inte hade i förrgår kväll! Antar förstås att detta är något slags insektsbett, men är väldans nyfiken på vad för sorts insekter.. Någon som sett sånt förut?

Länk till bilder:

http://Buke.bilddagboken.se/p/dayview.html?directlink=1&t=1251237601&id=404259146

Känns som mjuk men ändå fast vävnad, ömmar inget, ingen värme, inga gallor på benen och inga sår/bett.. Har hört att det kan vara jordgeting, och en annans häst hade liknande, då var det nog blinningar, men blinningar har vi haft problem med hela sommaren och aldrig har han fått sådana svullnader. :/ Tips?

Sv: Konstiga svullnader.. Insektsbett?? Hjälp!

Ingen som vet :O Svullnaderna börjar lägga sig nu, nästan helt borta! Någon som vet? Är tacksam för alla förslag! :)

Nej nu lägger jag ner försöken att få hjälp här :(
Frågar vet imorgon istället. Kan iaf informera om att svullnaderna har gått ner och ersatts av kala fläckar..?

Min pålla hade en likadan grej på ena bogen!

Vet tyvärr inte vad det berodde på. Svullnaden la sig efter några dagar och det blev en kal fläck och lite sår. Det är läkt nu men fortfarande ganska kalt.

Min pålla hade en likadan grej på ena bogen!

Vet tyvärr inte vad det berodde på. Svullnaden la sig efter några dagar och det blev en kal fläck och lite sår. Det är läkt nu men fortfarande ganska kalt.

Kal fläck och lite sår är exakt som det ser ut på min pålle nu. Skönt att höra att någon annan haft liknande och att det varit lugnt. Tack för ditt svar!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka