Konstiga svullnader i ansiktet

Zkold

Trådstartare
Min häst fick ett bett som liknade ett bromsbett för några dagar sedan mellan näsborrarna på mulen. Nu börjar jag undra hur ett sådant ser ut egentligen? På honom blev det en knöl som blivit något hård, man kan skymta ett område som ser ut som ha kommit ifrån ett stick.
Idag när jag tog in honom såg jag även att han blivit svullen i nedre delen av nosryggen, där är det lite svampigt, som en vanlig svullnad. Hittar inte något stick som kan ha orsakat detta :confused:
Han är pigg och beter sig som vanligt... kan någon bara berätta för mig vad detta kan vara?

33202009.jpg

33202010.jpg

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 384
Senast: fridaxi
·
Småbarn Dottern har en konstig böld i ansiktet och jag funderar på vad det kan vara.. I måndags när hon kom hem från pappa-helgen så hade...
Svar
11
· Visningar
10 987
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 075
Senast: sandrafors
·
Hästvård Brukar inte skriva inlägg speciellt ofta utan brukar mest läsa härinne på buke. Nu har jag däremot ett problem med min lilla ponny som...
Svar
17
· Visningar
3 119
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka