Konstiga magsmärtor, tarminflammation?

feel

Trådstartare
Min hund får med jämna mellanrum väldigt ont i magen, smärtorna håller i sig ca en halv-en dag. Han får ingen diarré eller kräkningar, avföringen är normal samt ingen temp.

Det börjar med att han äter dåligt i någon dag, sedan får han ont i magen (ligger ned, sträcker på sig, vill inte gå). Sedan kommer han igång igen och äter som vanligt och är pigg och glad.

Veterinären har tagit alla möjliga prover, samt röntgat och allt är som det ska. Nästa steg är att öppna honom och ta biopsiprover från tarmarna, men det vill de helst inte göra. Vi har fått "veterinärmat" som vi ska prova ge honom ifall det kan vara någon slags allergi eller överkänslighet i tarmen, eller ev någon inflammation.

Har någon annan varit med om liknande? Vilka är symptomen för tarminflammtion?

Sv: Konstiga magsmärtor, tarminflammation?

Hur vet du att han har ont i magen för att han sträcker sig och vägrar gå? Han kan ju ha ont varsomhelst :confused:

Min golden hanne har samma problem.
På honom så hitta dom Kroniska mag/tarm inflammation + kraftiga bukspottkörtelinflammation och vi går på regelbudna kontroller och hans värden är fortf inte bra. I morron vill vettis avliva honom då det inte finns något bot för detta....:cry: Men ja kommer inte ge upp utan kolla om de finns fler möjligheter och kolla med ditt försäkringsbolag om va dom täcker och inte täcker. För det kan bli extremt dyrt....:crazy:

Fast min kan gå och röra på sig samt busa o leka, men sen blir han trött efter. Min äter sin mat som han ska osv. Men han kräks lätt och får diare etc....Men nu har magen varit bra sen han fick dietfodret och ja kommer inte ge upp hoppet utan ja ska ta reda på var enda liten pinal innan dom gör något med honom. Då jag vill ha med honom hem igen.

Senast ändrad av en moderator:

Han sträcker/vrider på sig och kollar mot magen. Samt att han matvägrar. Känns som att det är magen då.

Min har ju toppenbra värden samt mår bra ungefär 30 av 31 dagar. Men man vill ju att han alltid ska må bra och slippa magsmärtor :cry:

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
524
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 649
Senast: Sassy
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: Habina
·
Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 477
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka