konstiga hovar..

L

linabergmer

Har varit och kollat på en häst, och det var något konstigt med hans hovar.. Dom var liksom lite buckliga och hade ränder i sej, har hört att detta kan bero på fång eller felaktig föderstat, men vet inte om det stämmer? Någon som vet något eller har någon erfarenhet?

Tacksam för svar!

Sv: konstiga hovar..

Ägarna säger att den lite har haft fång, skulle ni köpa en häst med sånna hovar eller skulle ni avstå?

Om jag var väldigt intresserad av hästen skulle jag be att få prata med deras hovslagare och höra vad h*n anser om hovarna.

Jag får ha hästen i fråga på prov i 3 månader, så då borde jag väl kunna prata med min egen hovslagare istället och höra vad han säger?

Ingen som har något mer att säga om dessa hovar?

Hovslagaren var här igår och han sa att det kunde ha varit mat svält för ca 8 månader sen, har aldrig hört något sånt förut? Någon som hört eller vet något om det?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 001
Senast: animalasia
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 287
Senast: Zetly
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
827
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 537
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama