konstiga hästar.

Vita_N_6520

Trådstartare
Om hästen går runt runt på en volt i hagen, så måste det väl vara ett tecken på att den är extremt rastlös...?!
Det är två hästar som gör det hemma.
Jag såg det igår
Har inte tänkt på det sådär förrut, för det har varit ett voltspår där rätt länge, men det är rätt oppnött nu så dom borde gå där rätt mkt... :crazy:

Jag vet inte, men det kan ju inte vara redigt normalt..?! :p
Nog för att hon tycket om att bli longerad, men ändå... :D :crazy:

Senast ändrad:
Sv: konstiga hästar.

Ja det är ju en möjlighet...
Men dom gick så lugnt runt. Hade inga större tecken på irritation o så...
fast det kan ju vara som du säger.. hmm-

när jag var på ridläger när jag var liten, så släppte dom ut hästarna i en stor fyrkantig hage. efter ca 5 timmar så började hästarna gå som på ett fykanstsspår efter varandra, som om det hade varit lektion.

yrkesskadade.

stackars små hästar!

många hästar som har fått gå mkt i skrittmaskin i sina dagar kan bli lite "beroende" av detta.. de fortsätter att vandra runt, runt i hagen utan att någon maskin finns..

hmm. nej det tror ja inte. min häst gick först och den andra kom efter när han käbnde för det.

haha. stackars hästar.. :crazy:

Min häst går inte ofta på varken fyrkantsspår eller volt så det borde knappast vara yrkesskada iaf :D

Vita_N_6520 skrev:
haha. stackars hästar.. :crazy:

Min häst går inte ofta på varken fyrkantsspår eller volt så det borde knappast vara yrkesskada iaf :D
Det är ju det de säger till dig, "snälla matte, rid dressyr på volten med oss".... :D ;)

Haha joo det skulle ju kunna vara en pik mot oss som har hand om hästarna då vi inte rider så mkt på dom :p
(pga olika orsaker..)

Som sagt, hon tycker det är roligt att bli longerad, så jag kanske skulle göra det lite oftare :D ;)
och när jag tänker på det så gick hon bara i det varver hon har svårast att gå i. hmm...

Är det en stor hage eller en liten "rastruta"?
Är hagen liten kanske de behöver något att äta på, t.ex lite halm.

Annars kan det ju vara något annat.
Insekter, en häst som vallar de andra.. osv.

Hade ett par inackorderingar här i våras som ALDRIG (ok, ca 3 ggr på 4 månader) reds eller aktiverades utöver hagen. Den ena av dom gick ständigt, dagarna i enda, runt runt på sitt voltspår. Bara i höger varv så jag undrar hur sned den stackars hästen är/kommer bli... Detta var enbart rastlöshet.

Ullis

Vår lipizzaner gick runt runt i sin sommarhage ett år när han fick gå ensam.men när vi skaffade en till häst så han fick sällskap så slutade han.Kanske något hästen försöker säga.Kanske vantrivs :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 461
Senast: mars
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 136
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 700
Senast: Blyger
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar