Konstig???

P

pys1

Jag har en 9-årig vallack som tränar/tävlar msv dressyr. han har tävlat hela vårsäsongen o gått bra(placeringar). i juli fick han vila/ skritta o gå i gräshage 3 veckor. nu har han tränat som vanligt o ska tävla nästa helg. häromdagen när jag hade ridit så såg jag att han stod med rumpan mot vattenkoppen, trodde först att han kliade sig, men såg sedan att han satt på vattenkoppen med bakbenen väl under sig? varför gör han så??? efter en liten stund så såg han ut som vanligt o stog med huvet ihalmen o mumsade. :eek:

Sv: Konstig???

Så gör min häst också...

Det verkar som att hon har sin trygghet i det hörnet, med stöd av vattenkoppen. Visserligen har hon huvudet vänt INÅT i boxen i det läget, men hon är aldrig så avslappnad som när hon står så.
Förut drog det lite från taket i hennes box, och då kom hon undan draget genom att ställa sig så, men hon har fortsatt även fast det inte drar på henne.

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 010
Senast: Egonson_
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 562
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 320
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 273
Senast: Lisa2014
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka