Konstig växt i hästhagen

fejko

Trådstartare
Vi har en stor växt i hästhagen som jag länge tänkt ta ned. Jag trodde det var en jättbjörnloka men den har kardborrar så jag gissar att det är en helt ofarlig växt?

Kan det stämma?

Fejko - helt ointresserad av växter
 
Har du bara en så ta bort den snabbt innan kardborrarna börjar fröa av sig. Dom kan ta över ordentligt om man inte håller efter dom och då går dom inte att få bort på annat sätt än att spruta, plöja och så ny vall.
 
Vi har en stor växt i hästhagen som jag länge tänkt ta ned. Jag trodde det var en jättbjörnloka men den har kardborrar så jag gissar att det är en helt ofarlig växt?

Kan det stämma?

Fejko - helt ointresserad av växter
Om det är kardborrar så rekommenderar jag att ta bort alla fröställningar och blommor mycket mycket MYCKET noggrant. Går det så gräv upp roten också.

Den är ett elände. Fastnar överallt. Hästsvansar, manar och pannluggar med kardborrar går knappt att reda ut. Du får klippa av skiten.

De fastnar i kläderna och sprids effektivt.

Jag ficki kardborrar med ett lass grus när jag byggde ett skjul. Det är ett elände varje år. Jag gräver, klipper, mejar ner och det kommer nya hela tiden.
 
Om det är kardborrar så rekommenderar jag att ta bort alla fröställningar och blommor mycket mycket MYCKET noggrant. Går det så gräv upp roten också.

Den är ett elände. Fastnar överallt. Hästsvansar, manar och pannluggar med kardborrar går knappt att reda ut. Du får klippa av skiten.

De fastnar i kläderna och sprids effektivt.

Jag ficki kardborrar med ett lass grus när jag byggde ett skjul. Det är ett elände varje år. Jag gräver, klipper, mejar ner och det kommer nya hela tiden.
Jo jag vet. Både hästar och getter är fulla av papiljotter. Dock verkar de vara fokuserade på ett ställe, jag ska gå loss med röjsågen så fort vädret tillåter. Ett antal brännässlor ska också ner :devil:
 

Liknande trådar

Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
2 505
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 048
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp