Konstig "nosgrimma"

Safira

Trådstartare
Kollade på terrängen från Aachen nyss och många ekipage hade en konstig grej på nosryggen vid nosgrimman. Nån typ av skydd eller grimma gissar jag på men skulle vilja veta vad exakt o även se en ordentlig bild på det. Jag tänkte på ett sånt flugskydd över mulen men det såg inte ut som nät och täckte inte heller själva mulen.

Nån som vet vad jag snackar om?

Sv: Konstig "nosgrimma"

Nu såg jag inte sändningarna men kan det ha varit sk "nostape" som vissa använder för att förbättra hästens andning?
Ska försöka hitta bild.

Sv: Konstig "nosgrimma"

Tack för tråden.. låter dock helmysko i mina öron men det funkar väl om så många använder det. Var ju ganska många som hade det på hästen.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har nyss köpt mig min första riktigt egna ponny. Han är en 5 år gammal irländsk sportponny. Han är världens coolaste och...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: Noname
·
Hästvård Gammelman fick en otäck hovböld som vi var in på klinik och öppnade förra Fredagen. Veterinären gipsade sen hoven,och sa att han bör ha...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Fibusen
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
Hästvård Är det bara jag som upplever att det är många hästar som skadar sig eller blir så allvarligt sjuka att man får ta bort dem i år? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 858
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka