Konstig mage?

_moa_

Trådstartare
Såhär ser min häst mage ut (bild).

Han ser dräktig ut.. Hur tränar man bort den magen? Jag har försökt ett bra tag nu med det mesta. Han tränas ganska hårt också. Har inte analyserat höt, kan han ha brist på något? (höt ska analyseras, tror jag.)
Eller är det bara så att vissa hästar har en ölmage och det är inget att göra åt?

Sv: Konstig mage?

Våra hästar brukar se ut så i slutet av sommaren. De äter då fortfarande mycket gräs i hagen trots att det innehåller väldigt lite näring. Så tarmarna blir fulla med volym men inte så mycket mer. Se till att få analys på höt och gör en bra foderstat (kolla ffa proteinet, där brukar jag hitta boven), så ska du se att hästen är fin igen på några veckor.
Lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 768
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Cactus
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
444
Senast: Entourage
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark