Konstig knöl

Thunder_rose

Trådstartare
Upptäckte att min häst har fått en rund "knöl" längst upp på underarmen ( fram).
Den är kanske 1*1 cm, kroppsvarm och ganska mjuk...vad kan det vara?

Han har varit ute på foder i 1,5 år så jag vet inte hur länga han har haft den.

Sv: Konstig knöl

Att jag inte tänkte på det....

Kollade runt lite om är ganska säker på att det är en Ink han har fått.

Sv: Konstig knöl

Det behöver inte vara ngt farligt, men i värsta fall kan det vara cancer, men som sagt så behöver det inte vara ngt spec, min 27 åriga fjording hade en liknande knöl på v.f. knä. Jag blev orolig:eek: och sökte upp veterinären, han sa att det inte var ngn fara,:bump: Det var bara en påkalkning i leden, det kan gamla hästar få ibland och de e helt ofarliga, men i bland haltar hon några steg, men veterinären säger att det inte e så farligt så länge hältan inte e permanent... Men jag tycker att du borde uppsöka veterinär, bara för att vara på den säkra sidan...:bump:

://Krozzy

Liknande trådar

Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 508
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·
Hästvård Hejsan Vårt stall har provtagit två hästar för EHV-1 då de haft neurologiska besvär. Vi får troligen provsvaren imorgon. Min häst som är...
Svar
3
· Visningar
478
Senast: Anonym456
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka