Konstig idé?

I

Isteroester

Har ett litet ponnysto som ställer sej och kissar så det riktigt skvalar varje morgon när jag kommer ut i stallet. Är det någon slags strejk eller ponnyfasoner eller menar hon inget speciellt? Hon är e väldigt trevlig ponny, men jag blir ändå lite fundersam på det här. Är den enda i stallet jag har haft som har gjort så. Hon gör ju så klart så vem som än kommer in i stallet.

Sv: Konstig idé?

Så gör min med :D! Varje morgon när jag är på väg mot dörren, innan jag ens hunnit öppna stallet alltså, hör jag hur det bara skvalar. Ibland gör hon så även i hagen precis innan insläpp. Känns som om hon gör det när det är dags att "byta läge"...:D

Min ponny gör likadant, kissar varje morgon innan han ska ut, tror inte det är något knas, bara en grej han gör :P

Är det någon slags strejk eller ponnyfasoner eller menar hon inget speciellt?

Vaddå strejk eller ponnyfasoner - vad är det för ngt? :confused::cry:

Våra hästar gör så ganska ofta på morgonen (men det är inte bara ponnyerna :)). Jag har alltid trott att det beror på att de har stått eller legat och sovit eller vilat och vaknar till när jag kommer. De gör bara så tidigt på morgonen. Nu sover ju inte hästar så mkt men ändå. Fullblodet sträcker gärna på sig också precis som en katt eller en hund, han sträcker frambenen långt framför sig)

Så gör en av min pappas hästar varje morgon. Det skvalar något kopiöst...Hon måste hålla sej hela natten!

Det är väl inte alls konstigt? Jag jobbar på ridskola och är den första som kommer alla vardagar, kl. 7.00. När jag kommer in så kissar säkert minst hälften av alla exakt samtidigt, VARJE dag. Vissa gör även sån där "kattsträckning" också. Typ som en rutin som bara har blivit liksom.

En del hästar kissar så fort det skall "hända" något, fodring, in och utsläpp o.s.v.

Vaddå strejk eller ponnyfasoner - vad är det för ngt? :confused::cry:

Har aldrig varit med om att någon av de ponnyer/hästar vi har och har haft har gjort så, därför började jag fundera på om den här ponnyn gör så för att hon vill visa att det är något hon inte är nöjd med. Det känns lite så ibland. Så haka inte upp dej på just orden, det var inte alls meningen :)

Våra hästar gör så ganska ofta på morgonen (men det är inte bara ponnyerna :)). Jag har alltid trott att det beror på att de har stått eller legat och sovit eller vilat och vaknar till när jag kommer. De gör bara så tidigt på morgonen. Nu sover ju inte hästar så mkt men ändå. Fullblodet sträcker gärna på sig också precis som en katt eller en hund, han sträcker frambenen långt framför sig)

Det där med frambenen gör hon också faktiskt, precis när hon kommit ut på stallplanen, ser så roligt ut :)

Det är väl inte alls konstigt? Jag jobbar på ridskola och är den första som kommer alla vardagar, kl. 7.00. När jag kommer in så kissar säkert minst hälften av alla exakt samtidigt, VARJE dag. Vissa gör även sån där "kattsträckning" också. Typ som en rutin som bara har blivit liksom.

Känns som hon vill visa att något är bra, att det är något hon inte är nöjd med eftersom det låter så bestämt när hon gör det. Men nu har jag fått svar av så många så jag vet att hon inte är den enda. Så den här tråden kan ju faktiskt avslutas.

Känns som hon vill visa att INTE något är bra...skulle det stå, men det förstod du nog. :o)
Hon verkar inte va ensam som sagt va.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 518
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 533
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 227
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar