Konstig i benet efter att ha varit halt.

N

No idea

Förra veckan så tävlade jag och min ponny på gräs och dagen efter tävlingen var han svullen i vänster framben och haltade lite. Vi trodde han hade halkat och sträckt sig så har fått vila sen det. Nu har svullnaden försvunnit och han är inte halt men det är nått konstigt med hans ben. På insidan av alla hans ben känner man tydligt en sena eller ett ben eller vad det är som sticker ut. Men på det benet han var halt på så känner man inte alls senan/benet eller vad det är lika tydligt och det sticker inte ut lika mycket som på de andra benen.
Lånade en bild från google för att kunna visa lite tydligare.
bild1_92087640.jpg

Det som är rött är benet som vag menar. Någon som vet vad det är?

Sv: Konstig i benet efter att ha varit halt.

Hästen är med andra ord fortfarande svullen.

Sv: Konstig i benet efter att ha varit halt.

Djupa böjsenan är det som du målat rött.

Min häst har en skada på fästet till djupa böjsenan, kommer ofta om hästen halkat eller tex. gått hårt. Vet. sa att det kom in många sådana skador efter hubertusjakt.

Ofta är inte hästarna halta, men du bör göra ett ultraljudstest för att se.

Min har vilat i 4 månader nu, skall snart på återbesök.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
1 360
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 057
Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 553
Senast: underensten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka