konstig hosta?!

T

Tofflan

Vovven har sedan 4 dagar hostat å kraxat,ibland till han kräks. :crazy: Det är värst på morgonen då kan han hosta till två-tre gånger sen under dagen kan det bli en gång till. Han håller också på att "snorkla" så som dom gör när dom har noskvalster. Jag har pratat med veterinär och hon sa att dom inte brukar och hosta eller kräkas när dom har noskvalster,jag skulle ringa upp imorgon om det inte har blivit bättre.

Annars är han pigg och glad som vanligt,äter och dricker bra. Han är inte heller öm eller svullen nånstans.
Någon som har varit med om liknande? Har pratat med en del hundfolk men ingen vet vad det kan vara...

Sv: konstig hosta?!

Blir dom inte väldigt hängiga när dom har kennelhosta? Smittar det via kontakt med andra hundar?

Jag har olika symptom på kennelhosta på mina hundar,ett par stycken har bara varit hostiga medans en unghund var väligt dålig en period och en gamling var bara febrig.
Och ja,mig veterligen så smittar det via kontakt.

Okej,mest troligt är det alltså det...
Tack för svar :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 415
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Valp 6 mån Harklade sig några gånger och fick upp slem för några nätter sen. Harklade så även några gånger på dagen. Ingen feber (38)...
Svar
15
· Visningar
1 269
Senast: movi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat