Konstig hälta!

M

Myran88

Min häst blev plötligt halt igår eftermiddag på höger fram. det är ganska rejält och syns även mycket i skritten. Det konstiga är att han är inte varm eller svullen. Idag är det värre än igår, men inte heller nu svullnad eller värme. Har kollat igen ryggen och klämt på hoven utan att han visat något. Vad kan detta bero på? Nån som har vart med om något liknande?

Hovböld låter sannolikt. Ta ut hovslagare och kolla.. Är det inte det TA UT VETERINÄR!

Ta ut hovslagar´n. Hittar han inget, vända och se om hästen blivit bättre, om inte tillkalla veterinär..

Det kan även vara en nerv som kommit i kläm, min häst får det ibland pga en gammal skada. Släpper vid stretching och massage. :)

Jo, tänkte att det kunde vara hovböld, men har klämt igenom hela hoven me en tång... NOGA. Utan att han reagerade... kan han ha det ändå?

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 096
Senast: animalasia
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025