• Träning
  • Trådstartare Trådstartare kjelin01
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 058
K

kjelin01

jag har försökt lära min häst att buga,
men jag vet inte hur jag ska gå vidare.
han böjer sig och tar godis mellan benen.

men sen då????
:confused:

Min russkille bugar då jag lyfter upp ena frambenet och lockar med godis under magen. Då är det lättare att få dem att buga. Lärde mig detta på en cirkuskurs.

Cissi :bump:

Vad menar du?? Sen då?? Vad vill du att han ska göra?? Jag visar vad han ska göra med mycket tålamod och mycket beröm och godis. Buga, pussa på kind, lyfta höger resp. vänster fram, ha fantasi bara. Det går att göra mera men man måste tänka på att det kan bli fel också.

tack för svaret med benet!

det ska jag försöka med! :bump:

korven:

jag undrade bara hur man gör på rätt sätt, så dte inte blir onödiga misstag

varför lära konster?? har inte riktigt förstått iden med det!

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 941
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 635
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
443
Senast: Jeps
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 043
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka