lakrits
Trådstartare
Min bror har en beagletik som nu är ett år gammal.
Hon löpte för första gången för ca. 1 månad sedan.
Idag när jag hälsade på henne så upptäckte jag att hennes framspenar var "svullna",,,precis som om hon producerade mjölk.
Jag kände på de andra men de var inte alls så fyllda som de i fram var.
De kändes ju väl men inte så att man tror att hon producera mjölk i dom.
Min bror upplyste mig om att de hade varit sådana sedan hon löpt.
Har det med könsmognaden att göra?
Hon är inte tjock som om hon skulle få valpar heller...
Hon jagar ju lite grann och tanken har funnits hos brorsan mfl. att hon "rivit, skrapat" sig när hon jagat, men det syns inget på henne.
Att de inte reflekterat på att hon skulle vara dräktig är för att hon springer inte lös,,dock är hon inte i hundgård,, och hon har inte varit lös/jagat/varit borta under den tid hon löpte.
Det kan ju varit en hund här men eftersom det är två hus på gården och oftast folk hemma så borde någon sett det iså fall.
Det kan ju kanske skett något innan vi märkte att hon löpte men jag vet inte...
Så vad säger ni? Könsmogen eller ev. dräktig....
Hon löpte för första gången för ca. 1 månad sedan.
Idag när jag hälsade på henne så upptäckte jag att hennes framspenar var "svullna",,,precis som om hon producerade mjölk.
Jag kände på de andra men de var inte alls så fyllda som de i fram var.
De kändes ju väl men inte så att man tror att hon producera mjölk i dom.
Min bror upplyste mig om att de hade varit sådana sedan hon löpt.
Har det med könsmognaden att göra?
Hon är inte tjock som om hon skulle få valpar heller...
Hon jagar ju lite grann och tanken har funnits hos brorsan mfl. att hon "rivit, skrapat" sig när hon jagat, men det syns inget på henne.
Att de inte reflekterat på att hon skulle vara dräktig är för att hon springer inte lös,,dock är hon inte i hundgård,, och hon har inte varit lös/jagat/varit borta under den tid hon löpte.
Det kan ju varit en hund här men eftersom det är två hus på gården och oftast folk hemma så borde någon sett det iså fall.
Det kan ju kanske skett något innan vi märkte att hon löpte men jag vet inte...
Så vad säger ni? Könsmogen eller ev. dräktig....