Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har två kullar varav den första nu är 5 veckor. 5 kycklingar varav en solklar tupp och en lika säker höna, men sen är det tre till som jag inte får kläm på. Någon här som har mer erfarenhet och vill hjälpa mig? Kan lägga upp bilder från min dator sen.
haha, självklart skulle ju bilder komma om det var någon som kände att de vill kolla :-) Hönsen har ingen könsvisande färg alls, och de är dessutom blandfärgade, vissa av dem iaf. Så inte mycket att gå på annat än storlek och fjädersättning. Kam och slör tycker jag är svårt på brahma eftersom de utvecklas så sent. Jag har en bild här ovanifrån, på allas ryggar. Jag ska fota dem en och en sen under dagen. På bilden är det en hönkyckling med väldigt tidigt satta fjädrar, och en tupp som förutom tydlig tuppkaraktär mkt större än de andra + har annan fjädersättning och tidig även på kammen. Men de tre andra; de två mörkare och den guldsvartbandade är svårare. Är nästan säker på att den guldsvartbandade är en höna eftersom det kommer så markerat randiga fjädrar på hela kroppen.
De andra i gul columbia som är med på bilden är en vecka yngre, de väntar jag lite med att gissa på.
Ja, håller med om att det inte var någon höjdarbild direkt.. Här kommer bild på de två som jag fortfarande har lite tvivel om, gissar dock på att båda ändå är tuppar. Det som får mig att tveka lite är att nr 1 är rundare i formen. Ingen av dessa är särskilt grova om benen heller.
Hundavel & Ras För vissa raser, kanske. Men som jag skrev tidigare, jag har åtminstone hos boxer sett ganska stor variation inom en och samma valpkull...
Ekonomi & Juridik Ja men verkligen.
En av mina förra åkte jag av pga något som jag inte såg, krossade två ryggkotor. Världens snällaste häst, men om han...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.