Konflikt vid utskrift

C

cissiny

Vi har precis köpt ny skrivare (Canon Pixma, tror den heter iP 4500 eller nåt sånt, kan kolla) och installerat den vid vår stationära. Används även i nätverk och det funkar bra.
Dock finns ett problem - den stationära får för sig att starta om sig när man ska skriva ut. Kanske inte varje gång, inte de få gånger jag använt skrivaren från min laptop t ex, men någon form av konflikt uppstår ju.

Har tidigare haft en HP-skrivare till den stationära som vi nu slängt. Allt från HP-skrivaren ska vara avinstallerat. Alla drivrutiner etc till Canonskrivaren ska vara installerade.

Den stationära har XP Home om jag minns rätt. XP i alla fall. (Jag kör 2000 Pro på laptopen som jag använder, det funkar som sagt bra att skriva ut i nätverk).

Har inte kollat upp nåt på den stationära ännu, ingen felsök eller nåt. Måste ju vara nån konflikt i vilket fall. Några tips om vad jag ska kolla? Är absolut inget datorproffs men har lite hum till husbehov typ.

Stort tack på förhand!

Mvh Cissi
 
Sv: Konflikt vid utskrift

Första steg är att kolla systemloggen varför datorn startar om sig, alternativ stänga av automatiska omstarter vid fel (systemegenskaper/avancerat/start och återställning/inställningar)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Nu behöver jag Bukeoraklet! Min skrivare har börjat dumma sig och jag orkar inte installera om drivrutinerna varannan dag för att den...
Svar
7
· Visningar
565
Senast: Snubbelfot
·
C
IT & mobiler Vår "stora" stationära dator (musikdatorn) rasade för en vecka sedan, lämnades in i fredags. Hårddisken hade rasat totalt, fick bytas...
Svar
8
· Visningar
1 179
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp