A

Alma Braute

Är den nån som vet vart man kan köpa körkoner...finns det bara en i hela sverige som säljer?? Hittar bara på equi Lex :confused:

Sv: Koner??

Tack Tack!! Har du kört med någon av dessa? Bara så att man vet om det går att köra över dom :angel:
Det var ju helt i en anna prisklass...hur många konpar krävs det för en precisionsbana?? Vill bara påminna om att det inte är nåt VM eller så, men man måste ju börja nån gång ;)

Vad jag vet så har jag inte kört med någon av dom (man vet ju aldrig vad andra får sina koner ifrån...) så jag kan inte säga något om kvaliten. Till en "normal" precisionsbana skulle jag säga ca 15 par koner.

vanliga koner som finns ute i trafiken är för hård och lätta. De blåser omkull för lätt och håller inte om man kör över dem. Körkoner är av ett mjukare och följsammare tungt gummimaterial./ Gunilla

Bole har två olika. En som är lite hårdare och en som är mjuk så man kan köra över den. Billiga är de också...

Jaha...då kan jag ringa dit oxå och kolla :D, Tack!

Har massa från ullared, dom är billiga och bra för jag råkar köra sönder någon ibland och det gör ju inget då =)

Men en riktig körkon de är mjuka och håller om du kör över dem...

ja, och kostar 400 spänn per par :)

En körkon är ju inte konformad, den lutar så att vagnen kan ta sig förbi utan att välta den i toppen. Det är väl det som blir så himla dyrt.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 171
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 485
Senast: Thaliaste
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
778
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka