Konditions Träning ?

S

Solov

Hejsan Hejsan alla hästmänniskor. Det är såhär Jag äger en ganska tjock D-ponny lr tjock och tjock han har ganska mkt "löst fett" på bogen och på magen :crazy: Jag undrar hur man tränar upp konditionen o tränar bort bogfettet på bästa sätt på en ganska tjock och mkt envis ponny ? Om det är någon som har tips ideér metoder som funkar så snälla skriv. Väldigt tacksam för alla svar ;)

Sv: Konditions Träning ?

Rid lite mer än vad du gör nu. Trava/galoppera lugnt långa sträckor. Variera träningen så den inte blir monoton, det sliter mycket. Passa på nu när det är mycket snö, rid i djupsnö på fält, det ger mycket bättre träning än i ridhus.
Jag rider nästan bara min tävlingshäst ute nu, varierar "dressyr" på fält, klättring och galoppträning. Ger pigga starka hästar!

Sv: Konditions Träning ?

Mycket intervall träning tex galopp 60 steg sen trav 60 steg osv vid en åkerkant...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 747
Senast: Roheryn
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 706
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat