Komprimera filmer?

Terja

Trådstartare
VEt någon hur man komprimerar filmer. Har en på 17 mb o det finns inte så många sidor som man kan ladda upp den på. Måste man ha något särskilt program? :confused:
 
Sv: Komprimera filmer?

Gardrut skrev:
VEt någon hur man komprimerar filmer. Har en på 17 mb o det finns inte så många sidor som man kan ladda upp den på. Måste man ha något särskilt program? :confused:
spray har konot på 50 mb...
annars rekommender jag fortfarande att köpa egen webplats om man håller på med film och laddar upp och sånt.
 
Sv: Komprimera filmer?

Jajamensan här ska det komprimera så det står härliga till :)

Skämt och sido visst ska vill hjälpa dig.

Som Olius frågade från vad och så min fråga till vad?

AVI med Xvid gör en väldigt bra kvalite men gör att man bara kan se den på datorn och vad jag vet just nu är streama (Visa direkt)

WMA är dett annat sätt som visa hyfsad bra kvalite och som går att streama

MPEG ger ganska ok kvalite (Beroende hur mycket man vill komprimera och gå i spela upp på datorn och även i viss fall DVD.

Så frågan är från vad och till vad :)
 
Sv: Komprimera filmer?

:confused: eh förstår inte så mkt av det du skrev... :confused:

Jag har filmat med digitalkameran, filmen sparas som wmw-fil tror jag. KAn du förklara på svenska? :crazy:
 
Sv: Komprimera filmer?

Sorry snackade lite IT-språk som vanligt :)

ok är det från en digital kamera?
Är en sak först, är det säkert att det är WMA och inte MOV, för många digitalkamerar är just formatet MOV (QuickTime)

Men jag tror dig annars :)

Ett enkelt sätt är att lägga in den i Windows Movie Maker och sen spara den (Spara videofilen)

Sedan väljer du
Min dator
Klickar på nästa
Välj var den ska ligga någonstans
Klicka på nästa
Klicka på "Välj mer alternativ"
Sedan finns det massor att välja.
Man väljer bara en av alternativen.

"Bästa kvalite" I
nget som hjälper dig med detta problem

"Bäst efter storlek"
Där kan du ställa in hur stor filen ska vara så ställer den själv in sig. Enkelt och bra.

"Annan inställning"
Mer avancerad där du kan välja. Kan testa om du vill.

Testa med den som är i mitten.
Jag kör nämligen Engelsk XP Pro så jag vet inte hur det står på svenska nämligen.

Sedan är det bara att klicka på Nästa tills den jobbar :)

Har du problem att lägga in filmen i Windows Movie Maker så är det bara att säja till så hjälper jag dig.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Komprimera filmer?

Finns i datorn om du har XP. Start -> Program -> Windows Movie Maker.
 
Sv: Komprimera filmer?

Hoppla där var jag för snabb igen men som emmath säger där ska det ligga om du har WinXP
 
Sv: Komprimera filmer?

Vad har du för operativsystem? Jag utgår från att du inte kör Linux för det gör (nästan) bara datanördar :p utan jag gissar att du kör Windows. XP är en version av Windows och med det följer en hel del program, t.ex. Windows MovieMaker.

I Windows MediaPlayer kan du bara titta på filmer, inte redigera dem eller spara om dem i mindre format.
 
Sv: Komprimera filmer?

Hmm jag måste vara en datornörd då :)


Har du problem så säg bara till men jag tror att det ska gå bra.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Komprimera filmer?

Hur funkar sprays sida. Jag har mail där men hur gör man för att länka bilder o sånt...
 
Sv: Komprimera filmer?

Tja det är ju en helt annan femma.
Kolla runt lite i forumet om att skapa en hemsida
 

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
976
Senast: Kirre
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 010
Senast: KesoNeso
·
Fritid Jag skaffade nyligen det, för 89kr/månad. Enbart för att kunna streama och se några av mina favoritprogram även uppe i sovrummet. Jag...
Svar
3
· Visningar
552
Senast: lil-sis
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 767
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp