Komperdell??

MissAndersson

Trådstartare
tjoddeloo alla fina!
Jag har en fundering, hur många av er har ridvästen komperdell? Skyddar den lika mkt som en "vanlig kylskåpsväst"? Haha:D

Jag är också sugen på den, den är ju "bara" level 2 medan typ airowear och racesafe är level 3. Men jag har inte koll på hur testerna är utformade.

Jag har en komperdell som har en ordentlig platta i ryggen och är liksom vadderad på framsidan. Den knäpps med kardborre fram. Den är 3-4 år gammal. Jag är halvnöjd med den, främst för att passformen är rätt dålig. Jag är en strl 40 och 168 lång. Jag fick gå upp rejält i storlek för att få den runt mig och då blev den för lång, så jag har tagit av den på längden och sytt upp den i axlarna ...Kommer inte att köpa en mellanvariant som denna igen. Tycker det är bättre med en ordentligt väst när man gör ngt 'farligt' typ hoppar eller rider en unghäst och nöjer mig med enbart rygggplatta om jag t ex rider ut en äldre häst.

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 221
Senast: JennyLz
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Nej, jag har inte testat strömmen i tråden ännu. Men nu när jag hade dragit om alla trådarna i hagen och satt igång aggregatet (nät)...
Svar
2
· Visningar
247
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka