kommunikationsproblem

Sv: kommunikationsproblem

jag har regelbunden kontakt. O som sagt, pålle är likadan nu, fast snäppet värre. Han har alltid varit lite speciell. Men ändå gillar man hästen. Saknar pålle jättemycket, men är ändå glad att jag tog det (dock det svåraste beslut jag fattat) att sälja. Men det va ett tags sen nu som sagt. Tråden är gammal. Alla hans rosetter pryder väggarna och foton på han finns överallt :-) Så på ett sätt känns det ändå som han finns kvar här...i ett hörn :-)

har en häst som är exakt som du beskriver din, funderade på om dom var av samma kött och blod, eller iallafall delade hjärna:angel: ...
Det ända som skiljer är att min häst inte blir snäll helt plötsligt och går bra ett par pass själv. Hon är alltid jävlig, och vägra att ens lämna gårdsplan. Väntar man ut henne så står hon och vilar på något ben och lägger man på spö så står hon fortfarande bara och vilar.. jag jobbar mycket från marken, och att tömköra går jätte bra..! men jag fattar bara inte varför hon ska hålla på såhär. Om hon, mot förmodan går fram ett steg, så får hon massor med klappar och beröm.
Så fort man är ute med en, eller flera och ruider, så går hon som en klocka, pigg och framåt, och honh kan utanvidare ta täten, men är det abra hon så går hon ingenstanns.. vad ska jag göra?

Kanske vi kan försöka komma på något tillsammans?:crazy:

Hej!
Hoppar in i tråden. Jag har liknande problem med min häst. Just nu känns det som om hon har 0 förtroende för mig. Skulle göra en join-up häromdan, för att se om det gick att på det sättet skapa något slags dominans- och tillitsrelation, men hon sprang och sprang och sprang utan att visa några tecken till eftergift.
Det slutade med att jag blev helt färdig och då jag skulle leda ut henne från banan, så stod hon bara med öronen lite bakåt och såg ut som - vad ska du nu hitta på!!!
Nu de senaste dagarna har det varit som om hon blev rädd för mig efter min misslyckade join-up, hon vill inte ens att jag ska klappa henne, och i går då jag skulle jobba henne från marken så brallade hon runt som tokig,bockade, stegrade och rusade runt, så jag blev rädd nästan. Det känns helt som att jag håller på att förstöra en superfin häst.
Om ett par timmar kommer min NH-tränare hit och jag tänker att hon bara ska få titta på, för att se hur dålig kommunikation vi har. Så får vi se om hon kan se om det finns något att utveckla över huvud taget... För det har varit så att då vi har tränare här så brukar hästen göra precis som hon ska och inte hitta på så mycket knas.
Har börjat kolla på annonser på andra hästar...
Saken är den att det går hur bra som helst att rida andra hästar, så det är inte det.
Ja, ja världen går inte under, men jag är förvånad att det kan påverka en så mycket, sånt här..

om man ändå hade en NH-tränare=)
har precis haft uppe veterinär, för att kolla om det kan vara något fysiskt. Förutom att hon var halt.
Tänderna var ju inte fina, och visst, jag borde ha kollat dom tidigare, men nu är det som det är.. kanske kan hon se det som ett obehag att bli riden, men varför skulle det då gå bra om flera var med?
:confused: men men, några ideér, teorier?

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 320
Senast: lirco11
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 885
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 817
Senast: mars
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka