Sv: kommunikationsproblem
Hej!
Hoppar in i tråden. Jag har liknande problem med min häst. Just nu känns det som om hon har 0 förtroende för mig. Skulle göra en join-up häromdan, för att se om det gick att på det sättet skapa något slags dominans- och tillitsrelation, men hon sprang och sprang och sprang utan att visa några tecken till eftergift.
Det slutade med att jag blev helt färdig och då jag skulle leda ut henne från banan, så stod hon bara med öronen lite bakåt och såg ut som - vad ska du nu hitta på!!!
Nu de senaste dagarna har det varit som om hon blev rädd för mig efter min misslyckade join-up, hon vill inte ens att jag ska klappa henne, och i går då jag skulle jobba henne från marken så brallade hon runt som tokig,bockade, stegrade och rusade runt, så jag blev rädd nästan. Det känns helt som att jag håller på att förstöra en superfin häst.
Om ett par timmar kommer min NH-tränare hit och jag tänker att hon bara ska få titta på, för att se hur dålig kommunikation vi har. Så får vi se om hon kan se om det finns något att utveckla över huvud taget... För det har varit så att då vi har tränare här så brukar hästen göra precis som hon ska och inte hitta på så mycket knas.
Har börjat kolla på annonser på andra hästar...
Saken är den att det går hur bra som helst att rida andra hästar, så det är inte det.
Ja, ja världen går inte under, men jag är förvånad att det kan påverka en så mycket, sånt här..