Fler jobb och fler som slåss om jobben.Absolut, men inte lika många. Att storstäderna har fler jobb är väl ingen hemlighet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fler jobb och fler som slåss om jobben.Absolut, men inte lika många. Att storstäderna har fler jobb är väl ingen hemlighet?
att storstäderna är överbefolkade och har bostadsbrist är inte heller någon hemlighetAbsolut, men inte lika många. Att storstäderna har fler jobb är väl ingen hemlighet?
att storstäderna är överbefolkade och har bostadsbrist är inte heller någon hemlighet
Och när arbetsplatserna flyttar därifrån behövs inte lika många bostäder...Nej, men det avhjälps inte av att folk slutar flytta dit utan av att många av arbetsplatserna flyttas ut från Stockholm.
Nej, men det avhjälps inte av att folk slutar flytta dit utan av att många av arbetsplatserna flyttas ut från Stockholm.
De bästa hästfolk jag har känt har varit fäitiglapp.Nä, pengar gör inte en person automatiskt till en bättre hästmänniska, men de ger förutsättning till att kunna ta hand om sin häst på det sätt som krävs. Snarare är det väl så att, som med det mesta annat i vårt samhälle nu för tiden, så ska det gå snabbt. Från första lektionen på ridskolan till start i SM ska det högst gå två terminer.
Ingen som sagt annat än att pengar har något med hur bra hästmeniska någon är men det är inget att hymla om att det krävs pengar för att kunna ge god vård till en häst och inte spara in pengar på foder, skoning mm.De bästa hästfolk jag har känt har varit fäitiglapp.
Det krävs en del pengar for vissa som känna att dom måsta göra en massa prov stup i ett och tillkala veterinär for det minsta lilla. For andra är det att hålla sina hästhållning enkel och utgifterna ner. Friska hästar koster inte så mycket i drift.Ingen som sagt annat än att pengar har något med hur bra hästmeniska någon är men det är inget att hymla om att det krävs pengar för att kunna ge god vård till en häst och inte spara in pengar på foder, skoning mm.
Ingen som sagt annat än att pengar har något med hur bra hästmeniska någon är men det är inget att hymla om att det krävs pengar för att kunna ge god vård till en häst och inte spara in pengar på foder, skoning mm.
Nä det tycker jaga inte heller att alla ska kunna ha häst, jag håller med dig om att det vore bra om färre människor hade häst. Det som oroar mig är när jag läser om att tex höpriserna inte ökat på många många år, då funderar man ju verkligen på den dåliga lönsamheten i jordbruket.Nu var ju citatet "vissa som exempelvis lagt lång tid och mycket pengar på att utbilda sig." Det står ingenstans att ALLA som lagt tid och pengar på att utbilda sig är garanterad högre lön. Vilket jag ser som självklart.
Det ska absolut finnas möjlighet för "alla" barn och ungdomar (och vuxna) att utöva även lite dyrare sporter, men då genom kommunens försorg. Ridskolor och hockeyskolor t ex. Inte genom att det ska finnas en allmän sponsring så varje privatperson ska kunna äga egen häst. Det är ju absurt.
Jag håller med om det mesta förrutom det sista, är det verkligen en rikemansdport i Storbritannien? Min uppfattning är att det snarare är tvärtom, att där är det lättare att ha nån ponny eller två bara man har tillgång till en gräsplätt...(