Kommer han få sparken?

Csillag

Trådstartare
En arbetare gick på sin kollega fysiskt på arbetstid, tog stryptag, gav någon smäll och rivsår i ansiktet. Allt började med tjafs om en skitsak. Kollegan rörde inte arbetaren alls utan det var endast munhugg innan misshandeln.

Polis tillkallades och en anmälan gjordes.

Kommer arbetaren få sparken?

Detta hände på en världskänd snabbmatskedja mitt på ljusa dagen med många vittnen.
 
Sv: Kommer han få sparken?

Det beror ju på hur företaget driver frågan. På mitt arbete, då hade personen med största sannolikhet avskedats.
 
Sv: Kommer han få sparken?

Det känns ju som ett avsked är på sin plats. Annars står ju även denna butik för att det är okej att misshandla och komma undan med det?!
 
Sv: Kommer han få sparken?

Det är det jag är lite rädd för. Arbetsgivaren är privat, han hyr namnet eller vad man ska säga (franchise) och han saknar ryggrad. "ja-jar" bort problemen och tar inte tag i saker. Men i detta fallet borde väl kedjan kunna sätta ner foten och ha en högre talan än restaurangägaren?

Om inget händer, allt läggs ner och rullar på som inget har hänt (får en sådan förundersökning ens läggas ner när det handlar om misshandel på jobbet?), vart kan man då vända sig för att allmänheten ska få reda på vad som försiggår på restaurangen? Tidningen är ett alternativ, något annat?
 
Sv: Kommer han få sparken?

Jag tror att om arbetsgivaren skiter i det är det nog ledningen på själva kedjan man bör kontakta, för de vill väl inte få sitt namn "smutskastat" så då borde de ju rycka in och se till att personen får gå, kan man tycka. Det är ju deras namn som hamnar i blåsvädret annars, inte den privata arbetsgivaren.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp